Laatste lange

Italië, Roma

Waarschijnlijk voor de laatste keer deze tocht kijk ik terug naar de wandeling van de dag. Deze keer met een spritz in een barretje met airco. Vandaag ben ik in La Storta, een voorstadje van Rome aangekomen. Het is hier warm en druk, dus ik zit in de rust en de koelte.

De dag was mooi, mooier dan dat ik verwacht had. De hele dag was het bos, velden en natuur wat als landschap langsschoof, terwijl ik geboeid luisterde naar de hoorspelen die onuitputtelijk uit het geheugen van Gerbrand lijken op te borrelen. De afgelopen dagen had ik me ook al laten verwennen met gedichten en in Marianne zit een schatkist aan kennis over Rome en haar geschiedenis wat zijn weg naar buiten vindt. En ik, ik vind het heerlijk!

Het heeft er alle schijn van dat morgen de laatste kilometers van de via Francigena onder mijn schoenen doorgaan. Het laatste wegwijzertje langskomt en ik op het plein voor de Sint Pieter sta. Kan het me nog niet goed voorstellen, maar kijk er naar uit. Wauw, morgen...

Ik heb genoten van jouw wandeling Geniet ervan als je op het grote sint pieterplein staat Je voelt je klein op die plek Maar jij bent ook groot Groetjes van ons

Geert 2017-07-22 17:53:41

Ongelooflijk, het einde is echt in zicht! Kan me voorstellen dat dat nog onwerkelijk aanvoelt allemaal! Geniet van de laatste etappe!!

Yvonne H 2017-07-22 18:12:41

Goed gedaan Olga!! Geniet van het moment als je daar bent!

Ellen 2017-07-22 18:48:39

Verbazingwekkend hoe lang je nog door de natuur loopt hè, terwijl je al zo dicht bij Rome bent. En dan morgen het laatste stuk. Door de stad. Een weg banend door alle sloffende toeristen. Kom jij aan met je grote rugzak. Toch wel een beetje trots te zijn. En het eigenlijk tegen iedereen wilt uitschreeuwen: weet je wel hoe lang ik al onderweg ben? Lopend? En het was één geoot feest. Aan de kant. Geniet van de laatste dag en geniet van je aankomst op dat immense plein.

Everdiene 2017-07-22 19:21:23

Geniet van je aankomst. Je hebt het verdient.

Ronald Lijster 2017-07-22 20:21:00

Geniet van de laatste etappe. Knap werk verricht hoor

Mia van der Heijden 2017-07-22 21:22:02

Halleluja, je droom komt uit. Wij zijn trots op "ons Olga".

Dorperveld 2017-07-23 00:32:13

Wat was het in Luik nog ver weg, eindeloos ver weg. En nu, prachtig, prachtig... aangekomen in Rome! Daar past diep respect bij. Ik wil het gewoon zeggen: ben zeer trots op je. Geniet van de stad en alles wat je daaromtrent nog gaat meemaken. Ciao Olga

Ria 2017-07-23 09:21:40

Olga, we hebben genoten van je verhalen, je gedachten, de foto's. Fijn dat je dit hebt willen delen. Je mag trots zijn. Deze ervaring neem je de rest van je leven mee. Het nagenieten kan na vandaag beginnen. Wij zullen je verhalen missen.

Els Emonts 2017-07-23 10:13:43

Ben het helemaal eens met Els !

Sjaantje 2017-07-23 11:50:42

Heel hartelijk bedankt dat ik mee heb mogen reizen naar Rome via de mail. Ik heb genoten van iedere dag. Je verhaaltjes zijn zo leuk geschreven, dat verveeld nooit en je foto's geven mooie indrukken op de lange weg die jij gegaan bent. Hartelijk gefeliciteerd met het bereiken van je droom, Rome.

Truus ten Berge 2017-07-23 12:45:07

Zullen dit dan de laatste reacties zijn van jou en ons 😢 Ik zal je geestige grappige vertellingen gaan missen ❣️ Maar jij kunt terug kijken op een mooi afgerond geheel CHAPEAU 🌻

Marij 2017-07-23 12:48:30

Je wist al dat de klokken uit Rome kwamen, nu weet je ook waar de klepel hangt. Harstikke mooi dat je die tocht met plezier en mooie verslaglegging met ons hebt gedeeld. Petje af, een echte prestatie.

Huub Steijvers 2017-07-23 14:25:52

Trouwens, eindelijk van dat infuus af..

Huub Steijvers 2017-07-23 14:27:25

Hoi Olga, Wat een top prestatie. Knap gedaan. Wens je nog veel plezier in Rome en straks een goede terugreis. Leuk dat we jou zo konden volgen. Groetjes

Wendy Bonants 2017-07-23 19:52:49

Geweldig Olga, Geniet van Rome!!! Ik vond het leuk om jou te volgen. Alvast een goede thuisreis en veel succes met acclimatiseren.!! Groetjes Karin