Aosta

Italië, Aosta

Italië. Het land waarbij je €2,10 moet afrekenen voor je koffie en je naar je croissantje wijst omdat je die ook wil betalen. Waarna de meneer knikt van, ja - heb ik er al bijgeteld... Wat een verademing ten opzichte van Zwitserland! Het is nog wel allemaal een beetje behelpen dat ieteljaans, maar ook daar sla ik me wel weer door heen, zeker en vast.

Vandaag weer 1000 meter lager uitgekomen en in Aosta geland. Gelukkig was er genoeg moois om te treuzelen onderweg, niks voor mij en mijn knieën dat bergafwaarts. Aosta is een stadje met alles in verhouding. Niet te druk, niet saai. Niet klein, maar toch met lekker weinig verkeer. Veel te bezichtigen, maar allemaal niet te belangrijk. Echt zo'n plekje waar je een lief hotelletje vindt, jezelf installeert, doucht en ontdekt dat het pas twee uur is. Mooie tijd om je voor te nemen morgen maar weer eens serieus wat kilometers te gaan maken... wellicht.

Wat een leuk straatje, heerlijk zo te zien ☀️

marij 2017-06-12 09:28:23

Lekker aperolletje

Yvonne 2017-06-12 18:06:50

Zo'n plaats waarvan ik dacht: daar kom ik nog eens terug als toerist. Is er overigens nog niet van gekomen.