St. Bees

Verenigd Koninkrijk, St Bees

Zon Zee Strand; dat ligt nu aan mijn voeten. Ben na twee reisdagen in St.Bees gerarriveerd. Engeland lijkt voor mij wel het land van de excuses en de vertragingen. Èn van de koosnaampjes. My dear, my luvely, Hi lovely, are you alright my dear, enzodoor. En ik maar blozen. Kost nog even wat gewenning deze aanspreekvorm.

Samengepakt als sardientjes zat ik in de trein van Manchester naar Lancaster. Of eigenlijk gezegd, zo stonden zij, ik zat op de voor mij gereserveerde stoel. Aangename bijkomstigheid van online een ticket kopen. En sardientjes want de trein van een uur eerder was uitgevallen.

Op Lancaster had ik 30 minuten overstap, expres het treintje langs de kust genomen voor de uitzichten. En het feit dat een lange overstap en dan zitten tot de eindbestemming -no stress- het wint van sneller en 2x een aansluiting zien te halen. Ware het niet... Na 3 kwartier stopte de trein in Barrow en stond er een bus klaar. Of kiezen voor uurtje doden en dan met de volgende trein. Tja, dan liever maar onderweg, beetje balend van de te missen uitzichten. Maar ik mocht mijn teleurstelling bijstellen. Die bus was eigenlijk wel heel aangenaam, mooi muziekje en slingeren dwars door de dorpjes en het landschap. Ik kon meteen alle cliché’s afstrepen. Prachtig! Maar het duurde een eeeeeeuuuuwigheid. Ietsjes voor vijf was ik op de camping, half 6 stond mijn tentje en zal er niet veel naast zitten wanneer om 18.00 mijn biertje getapt was.

Morgen ga ik starten! ‘t Wordt prachtig weer. Zin in! Hoewel... dankzij die bus zag ik al wat bergtoppen in de Lakes en die zijn niet flauw... heb de zenuwen 😬

Met jouw ervaring.

Henriëtte 2019-07-13 20:43:22

Olga veel suc6 morgen met je 1e trip

Mia 2019-07-13 20:43:32

Succed.... ene veel pezier

Louis jaspers 2019-07-13 21:03:52

Altijd verrassingen genoeg! Veel wandelplezier morgen!

Yvonne 2019-07-13 21:14:11

Veel succes morgen,het avontuur gaat beginnen!!!!

Mieke 2019-07-13 21:57:10

Hi love, hope you have a nice trip.

Maja van der wee 2019-07-13 22:09:01

Have fun. Veel loop plezier. En na afloop een heerlijke pint beer. 👍👍

Olga 2019-07-13 22:24:27

Hi Olga, Wat leuk om weer met jou mee te mogen reizen. Jouw verhalen zijn een genot om te lezen. Ik wens jou een hele mooie tocht toe!!! Warme groetjes Karin

Karin 2019-07-14 08:14:26

Hoi Olga, ik wens je van harte weer een prachtige tocht toe! Ik bewonder je. Het zal vast weer bijzonder worden. Heel veel plezier en alle geluk!

Marëlle 2019-07-14 15:57:53

Dag Olga, Het kon ook niet uitblijven, weer flink de hort op. Prachtig! Met plezier zal ik je volgen en wens je een prachtige tocht toe. Lieve groetjes, Ria

Ria Wingen 2019-07-14 17:56:56

Ik heb je weer gevonden op pindat. Leuk om je te volgen. Ik wens je een prachtige wandeltocht door het Engelse land, langs de lakes en over de heuvels. Wat ik zo heb gelezen, lijkt het me een prachtige tocht. Wordt weer genieten voor je met al die prachtige landschappen, mooie luchten en lekkere Engelse beertjes. Maar ook voor ons van je verhalen en je mooie foto’s. Goede wandelreis!!!

Jacqueline Gommans 2019-07-14 22:15:52

Heel veel plezier gewenst, Olga. Diane en ik hebben GB al een tijd eerder ontdekt als een mooi land. Ben benieuwd of ze daar bovenaan in 'Engeland' net zoveel schapen hebben als in het zuid-westen. Eind Juli zitten wij ook in GB, maar dan in Schotland !