Avec plaisir

Frankrijk, Saint-Cirgues

Beetje op m’n tandvlees kwam ik op het eindpunt aan. Viel me wat tegen vandaag. De route was veel klimmen en dalen over steile boswegen. En die waren van zand met teveel grind of grindpaden met te weinig stenen. Je stappen worden dan regelmatig groter dan gepland, dat vind ik niet relaxt, alsof je loopt op de handrem. En dat de dag 20km maakte en ik uitging van 15 helpt dan niet mee.

Na een monster-croissant deze ochtend kreeg ik nog een heerlijke salade en stuk St.Nectaire kaas mee, dus tegen lunch had ik wel zin in die lunch. Uitkijken naar een geschikt plekje. Bij voorkeur in de zon, uit de wind, op een bankje, een stapel boomstammen waar je eerst met je stokken tegenaan slaat zodat de beestjes wegkruipen, of gewoon een dikke steen tik-tik.

Nu was ik bij een stapeltje huizen en hoopte op een bankje bij de pomp, maar zag een vlakke steen in de zon, ook goed. Een mevrouw kwam voorbij, we knoopte een praatje aan, waar vandaan waar naartoe met de vermelding dat ik van plan was daar te picknicken. Of ik water of brood wou? Nee, dank je. Stoel misschien? Nou graag! Dus daar zat ik als een koningin op mijn plastieken troon van mijn salade te smikkelen. Fantastisch.

En toen kwamen er twee abrikozen in een stukje keukenrol, merci. En of ik dan misschien wel koffie wilde, in haar tuintje. Natuurlijk. Wanneer mensen iets aanbieden doe je ze geen groter plezier dan het met een brede glimlach aan te nemen.

Merci madame, vous êtes très généreuse!

Avec plaisir!! Avec plaisir…

Allebei blij.

Wat een aardige mevrouw,maar het was ook een heel aardige dame aan wie ze het aanbod! Wandel ze met plezier en geniet,doe ik ook van je plaatjes en verhaaltjes

Mieke 2022-05-29 21:09:49

De croissant is immens maar ziet er lekker uit 🤤 en de witte vlinder brengt je nog meer mooie momenten en bijzondere foto’s ! Geniet van je koffie ☕️

Marij Vostermans 2022-05-29 21:46:54

Wat een mooie wandeling weer. Ik geniet van je foto's, - krijg er ook een vakantiegevoel van! Succes met je verdere stappen! Groet Ron.

Ron de Vries 2022-05-29 21:58:41

WOUW wat mooi ,wat een topper ben jij om zn vakanties te maken

Marlene 2022-05-29 22:06:12

Hi Olga, Leuk om je wandeltocht weer te volgen! Zoals gewoonlijk prachtige teksten en mooie foto’s 👌🏻 Enjoy the 🥾🥾🍻☀️😎

Botak 2022-05-29 22:15:46

Goed bezig, geniet Olga.

van de goor Sjaantje 2022-05-30 06:27:28

Schitterende omgeving, zeg! En lekker weer! Jij boft maar 😁

Marianne Buitenhuis 2022-05-30 08:32:23

Leuk om je wandeltocht weer mee te beleven. Lees bij de andere volgers tussen de regels door dat ze, net als ik, een beetje jaloers zijn op je avontuur :-). Geniet van je wandeling!

Judith Peters 2022-05-30 15:33:05

Wat een fantastische ontmoetingen je toch beleeft op zo'n reis! Dat is echt genieten als je zo'n lieve vrouw tegenkomt!