Tännforsen

Zweden, Jämtland County

Route: Åre - Tännforsen. 22km. 80% asfalt, 20% grindweg. Dat was de menukaart. Åre, het sportieve middelpunt van Zweden met zijn ski-pistes in de winter en hikers&bikers in de zomer. Tännforsen Zwedens grootste waterval.

En daar tussen in, een lange saaie weg.

Maar toch heb ik me prima vermaakt. Het is natuurlijk top dat het weer zich opperbest gedraagt. 15gr is heerlijk wandelweer en loopt 5km lichter in vergelijk met die 25gr van de eerste weken.

Een kerkje en supermarkt in Duved, ja supermarkt is entertainment. Monument van, ehm, 1700 ergens en grote verliezen aan Zweedse kant, moet ik nog eens nalezen en een golfbaan met koffie en een praatje.

Langs de dikke autoweg lopen is geen feest, maar gelukkig houden automobilisten daar rekening mee door vroegtijdig al ruim opzij te gaan. Ook groet iedereen, op die paar zuurpruimen na, met een knikje, vingertje of duimpje van het stuur of echt zwaai-zwaai. En ik zwaai natuurlijk terug!

Behalve die Nederlanders natuurlijk, die rijden recht op je af, stoppen en maken een praatje. Ze hadden me herkend van 3 dagen geleden toen we ook al even gezellig gekeuveld hadden.

En nu zit ik in een pelgrimsverblijf bij Tännforsen, fantastisch huisje, vol pension, €60. Maar wel alleen als je je stempelkaart kan laten zien.

De waterval is trouwens prachtig!
Heerlijke dag vandaag.

Die hond in dat raam is net onze Pjotr. Lief. Even doorbijten morgen en dan ga ik ook voor de surprise 😊

Hanneke Goedegebuure 2023-07-02 17:46:17

Ah! Mooi weer levert schitterende plaatjes op! Brace yourself: vanaf nu alleen over de weg! (Alleen helemaal in t begin kun je n klein stukje afsteken. Let op een afslagje vanaf het asfalt, zie maps)

Marianne Buitenhuis 2023-07-02 17:48:15

Prachtig Olga, de foto’s zijn alles behalve saai🤩

Marly 2023-07-02 18:58:53

Het is indrukwekkend wat je laat zien. Geweldig.

Olga 2023-07-02 19:14:32

Ik volg jou nu vanaf het begin en laat me steeds verrassen door hele mooie foto's maar ook vooral jouw verslaglegging van de avontuurlijke pelgrimstocht. Complimenten en bewondering!

Joke Timmerman 2023-07-02 19:47:55

Dank je stoere Olga, voor je levendige verslagen en je prachtige foto’s !!ik geniet ervan.

Wilma 2023-07-02 20:50:16

Elke dag weer leuk als het mailtje binnenkomt dat er weer een Olgeriaans verslag staat te wachten! Even Frank voorlezen en foto's laten zien. Mooi hoor! Optimistische realist!

Marielle 2023-07-02 21:50:05

Het landschap wordt wat mij betreft steeds fraaier, hoe westelijker je gaat!

Ron de Vries 2023-07-02 22:31:11

Lekker Zweedse gehaktballetjes :) Heb je ook de pot met goud gevonden aan het einde van de regenboog ? Je was er voor mijn idee vlakbij !! Lieve Olga wandel ze en wij duimen voor verder droog weer ! Liefs vanuit Venlo

Marij 2023-07-03 08:54:45

Wat een beloning zo'n waterval na een dag wandelen zeg!