Vertrouwen

Zweden, Stavre

‘Nou, nu moet er toch wel ergens een bordje komen’, maar een stukje verder op de splitsing bleef het leeg. Kak! Ik ben niet op de route. En ook niet zomaar een beetje niet. Zou willen zeggen dat ik niet weet waar het fout ging, maar dat weet ik wel, want ik ben die 2km terug gelopen. Dit zijn nu niet de bossen waar je op gevoel een andere weg probeert te vinden.

Hoe het kwam weet ik wel, want het begon daar meer dan een beetje te regenen en ik zat in overweging wel/geen regenhoes over de tas, buienrader checken etc. Niet bezig met de weg. Die schattige witte klokjes zijn wel dankzij mijn vergissing vastgelegd.

Al met al liep ik dus 4 km en een dik uur achter mezelf aan. En terug op de juiste weg bleek deze over te gaan in een grote drukke asfaltweg die me tot Bräcke zou plagen. Toen er weer een bui begon te vallen stak ik m’n duim op naar de eerste auto en 5 minuten later stond ik 3km verderop bij de kerk. Hoppake. Dat was wel helemaal best zo.

En verhip, de zon brak door, vond een heerlijke lunch en een ijsje zelfs. Twee uur later kwam ik langs dit plekje en ik kreeg toestemming voor een nachtje. Eind goed, al goed.

Nou Sonja, je eerste regenbui tijdens deze tocht, hier ook een natte dag, zeer nat zelfs. Maar 't mag, het is al tijden kei droog. Mooie foto's waardoir we toch een beetje met je meewandelen. Veel succes nog! Marij

marij michels 2023-06-22 19:49:03

Ja, met verkeerd lopen krijgt elke pelgrim af en toe te maken. Heel herkenbaar. Even je gedachten er niet helemaal bij en daar ga je. Wat een mooie foto's van die bossen en die prachtige blauwe lucht met wolken. Trouwens, die salade ziet er ook prima uit. Succes!

Carla Duinmeijer 2023-06-22 21:12:28

Oh ja heel herkenbaar dat gevoel van er klopt hier iets niet.... maar het komt altijd weer goed idd! En prachtig weer ook daar!

Yvonne 2023-06-22 21:17:40

O jee, zag je t niet op maps? Die laatste zes km naar Bräcke, dat hoort zo. Ze hebben gemeend van t pad een asfaltweg te moeten maken…😢

Marianne Buitenhuis 2023-06-23 11:39:46

Olga op deze kak dag😉, heb je toch hele mooie foto’s gemaakt en jezelf een lekker hapje en drankje gegund. Goed bezig. Leuk om te lezen.