Cats & dogs

Verenigd Koninkrijk, Lord Stones

Wat een prachtige wandelroute! Zo eentje voor in je korte broek, hempje, appeltje in de hand en genieten. Maar vandaag speelde er een ander programma: miezerregen en mist, wind van links en soms verder zicht dan 15 meter links rechts voor en achter. Deze kilometerslange route loopt over de Moors, een gigantisch groot heideveld, zegt men... Waar ik me wel over verbaasde is dat het hele pad, bijna hele pad, geplaveid was met reuzegrote leisteen. Dat moet een verschrikkelijk karwei zijn geweest, maar wandelt wel lekker.

Vanochtend in de stromende regen mijn tent ingepakt. Lange broek, regen jas en onderweg. Voor zo ongeveer de hele dag was er 100% kans op regen voorspeld. Hoewel ik meestal met de zon reis had ik vandaag geen illusies. Had besloten tot Lordstones te gaan, om hopelijk morgen iets beter weer te hebben en kans te maken op Moors met zicht. Gaandeweg hoopte ik dat dat ze op de camping wat extra’s konden bieden, of dat er minstens een droogkamer zou zijn. Een zeiknat tentje opzetten zonder kans dat er ook maar iets een beetje droogt leek me hel.

Yurt nummer 1 kon ik kopen, voor een nachtje 78£... well, if that’s all you can offer? Oké, 50£ will do. Zo snel heb ik nog nooit onderhandeld. Meteen ook een zak hout gekocht, mezelf een hyperventilatie geblazen om het vochtige ding aan de gang te krijgen en flink heetgestookt. Mijn hele huisraad hangt te drogen en ik zweet me een ongeluk in mijn nieuwe Finse sauna. Zal zo eens kijken, misschien ligt er wel sneeuw!

Poeh Olga wat jij toch allemaal meemaakt!!! Knap hoor om dan toch weer je boeltje te pakken en een andere optie te kiezen en maar gewoon door te gaan!!! Hopelijk zijn de komende dagen weer droog voor jou met lekker wat zon 🌞erbij!!!! Heel veel succes en plezier nog op jou route!!! Groetjes Suzanne

Suzanne 2019-07-27 23:36:52

Oh, maar die yurt is geweldig! Cool ding. Maareh, leuk voor een dagje en daarna liever weer gewoon mooi weer. Do as the Romans do, zie ik; je hebt je gewaagd aan het Engelse ontbijt. Vult iets beter dan het Italiaanse.

Everdiene 2019-07-28 07:39:30

Mooi verslag, lekkere humor. Ik hoop dat je nog wel n glimp van de Moors te zien gaat krijgen.

Joze 2019-07-28 09:07:14

Die Olga met haar humor maakt er gewoon wat van 👍🏻‼️🍀Misschien komende dagen beter weer ☀️Knap hoor CHAPEAU

Marij 2019-07-28 10:16:17

Oh wat jammer van het zicht als het zo mistig is! Maar jij slaat je natuurlijk overal gewoon doorheen ;). Knap!!

Yvonne 2019-07-28 11:29:34

Vervelend zo'n dag lopen in de mist, maar het zorgt wel voor mooie foto's. Het is zo een aardige collectie van prachtige natuurlandschappen aan het worden. Je hebt in iedergeval al behoorlijk wat mee gemaakt. Veel wandelplezier met de laatste kilometers en laat de biertjes maar lekker smaken.

Petra 2019-07-28 18:32:51

Oh Olga ik heb met je te doen. Wat een ervaring. De foto's zijn prachtig :) Hopelijk krijg je wat beter weer. Het is ontzettend leuk hoe jij het allemaal beschrijft. Veel succes en wandel ze !!