Whoopy

Italië, Montefiascone

"Ga weg, ga weg!", Gebaarde Whoopy terwijl ze glimlachte en wegliep. Nogwat verbaast stond ik te kijken toen ik de herhaling kreeg van het wegwerpgebaar. Dat doen die Italianen net andersom dan wij en elke keer raak ik daarvan in de war. De donkergetinte zuster gedroeg zich zo theatraal dat het voelde alsof ik in Sister Act beland was. Ze stoof voor me uit, druk pratend, verdween weer en heb ze niet meer gezien. Heb dus maar een bed uitgekozen en verwacht dat straks de administratie nogwel afgehandeld zal worden.

De douches hier brengen me op het tweede punt, sanitaire logica is in Italië ver te zoeken. Ook vandaag zijn bidet en toilet in een hokje gepropt en hangt er een halve meter verder een douchekop aan de muur. Na het douchen is dus alles nat en hangt er een rolletje papier-maché in de toiletrolhouder. Wie bedenkt zoiets? Zowiezo vind ik zo'n bidet een sta in de weg en zijn wc's zonder bril misschien wel handig schoon te maken, maar het nodigt niet uit tot gebruik. Doe mij dan maar dat plekje met uitzicht op Montefiascone. Want het is en blijft een prachtig landschap

Je hebt er flink gas op gehouden (op het tempo wel te verstaan): spannend zo dicht voor de poorten van het hemelse Rome.

Huub Steijvers 2017-07-18 22:34:13

Nog een vloek en een zucht en je bent er! En de groeten van Evi.

Dorperveld 2017-07-18 22:55:21

Olga wij zijn vandaag naar de Mosel geweest en daar hebben we een stukje van de Compostela route gelopen 😊 Was erg mooi en tussen alle wijnranken een schitterende beleving ❣️ Good luck met de laatste loodjes 👍🏻

Marij 2017-07-18 23:12:56

...als het niet zo triest was, was het om te lachen... Van Sister Act, via bidet, naar Montefiascone; 't is me wat. Maar gelukkig kom je nu op een van de mooiste stukken van de Via Francigena (zegt mijn gids). Duimpje!

Ria 2017-07-19 01:15:32

Rome here she comes !!! Terwijl Nijmegen zucht en puft van slechts 4 dagen volharding sta jij aan de voet van je once in a lifetime experience. Je foto's zijn een prachtervaring voor de thuisblijvers. Enjoy!! Tanti Saluti

Rachel 2017-07-19 12:53:28

Een van de dingen waar je thuis echt weer van gaat genieten, is je eigen wc en je eigen douche. Oh ja, en je eigen bed natuurlijk.