Richmond

Verenigd Koninkrijk, Richmond

Kamernummer O; dat is geen toeval. Warm van het weer en het wandelen stapte ik vanmiddag deze grote frisse kamer binnen, twee minuten later stond ik onder de douche, vijf minuten later begreep ik de douche en spoelde ik de wandeling van me af. Het was een mooie dag, de zon schijnt volop en de lucht is dik en vochtig.

Vochtig omdat er gisteravond een gigantische onweersbui over is getrokken. Een heldere flits en dan 4-5-6-7 een enorme donderslag. Dat kan zo lekker bulderen door de valleien. En daar lig je dan in je tentje. 2-3-4... de dikke regendruppels die op het doek roffelen maken het extra onrustig 1-2-3.... dichterbij is ie gelukkig niet gekomen. Het water wel, mijn leuke handige tentje blijkt niet waterdicht te zijn. En dan is dat tentje ineens eens stuk minder leuk en handig.

Om de zoveel tijd viel er een dikke druppel op mijn slaapzak, maar wat doe je eraan midden in de nacht? Nou, je pakt expedia-app erbij en zoekt een betaalbaar hotelbed. Met de wetenschap dat de volgende nacht alles goed kan drogen slaap je die laatste uurtjes toch iets geruster.

In het stadje Richmond heb ik me voorbereid op de 3e en laatste 100km. Spullen te drogen gehangen in de beergarden, de kampeermogenlijkheden opgezocht, vrienden ge-appt, eten ingeslagen en vooral lekker uitgerust. Straks alles weer aan de stroom en hoppake, de paden op de lanen in!

Jeetje Olga! Wat is dat voor een tent? Is het wel een tent? (Grapje...) Richmond heeft een mooi kasteel, maar daar zal je niet veel van hebben gezien. Veel plezier de ‘laatste’ 100 km. Zoals je zelf zo treffend schreef: one blink of aan eye and it is over and doen with! ( vond de Engelse vertaling wel passend.) dus: geniet!

Albert Rammeloo 2019-07-24 23:42:45

Nog vóór mijn ochtendwandelingetje bezoek ik jouw blog. En ja hoor, de humor spat ervan af. Een mooi begin van de dag. Met jouw spirit kun je de hele wereld aan en is zo'n tentje gewoon een grap. Ik zeg: geniet van jouw prachtige tocht, maar eigenlijk is dat overbodig advies. Lieve groet, Ria

Ria Wingen 2019-07-25 07:49:07

Het is weer een genot jouw reisverslagen met foto van het kopje koffie en daarna een pilsje te lezen; alsof je er bij bent 🤪👍🏻☀️

Marij 2019-07-25 08:05:39

Zo, heb je er al weer 2derde van je tocht opzitten... Ik lees je berichten elke keer met veel plezier, misschien ook omdat ik een eeuwigheid geleden als au-pair in Engeland was. Het blijft er mooi.

Marij 2019-07-25 08:18:18

Hey globetrotter Olga, Het is weer een genot om jou avonturen te lezen! Nu snap ik ook waarom de tent zo super licht is....ze zijn 'n stukje stof vergeten.....ha ha ha Zie op de foto's dat je vanaf 't prille begin een steen als reisgenoot hebt opgepikt. Doe je goed! Geniet van de wandeltrip door het prachtige landschap, dan kunnen wij ook van jou verhalen blijven genieten :-)

Botak 2019-07-25 08:51:31

Je was zo trots op je tentje en nu blijkt er toch wat mis,maar niet getreurd je zoekt een oplossing en gaat vrolijk verder.Hopelijk zijn de weergoden je goedgezind de rest van je reis. Nu ben je ineens al aan het laatste deel begonnen wat gaat het toch snel!! Olga nog veel wandelplezier in het mooie Engelse landschap,ik heb weer genoten van jou verslag. Groetjes

Mieke 2019-07-25 09:15:29

Creativiteit, zoeken naar een oplossing, brengt je heel ver in het leven!!! Daar ben jij het bewijs van. Toppertje!!!! Succes met de laatste 100. En bedankt voor het delen! Jouw schrijf steil geeft me veel lees genot.

Karin 2019-07-25 09:49:24

Goed bezig Olga...je hebt de zware hobbels doorstaan die laatste 100 km gaat je ook nog wel lukken...veel wandelplezier!!

Henriette 2019-07-25 10:51:17

Je gaat als een trein. Enneh, ik zal geen opmerking maken over je tent. Vooral jezelf weer een beetje kietelen aan het eind van de dag; dat doe je goed.