Zanzare

Italië, Vercelli

Daar liep ik dan vanochtend wild zwaaiend en draaiend met mijn wandelstokken, als een eenmans marjorettekorps, over de paden door de velden.... Met een vernuftig kanaaltjes- en sluizensysteem hebben de Italianen het voor elkaar gekregen om misschien wel Europa's grootste muggenkwekerij te ontwikkelen. En in dat laagje stilstaand water en verzadigde aarde groeit rijst, misschien heeft dat er ook mee te maken.

Gek werd ik van dat gezoem en gevlieg rond mijn lijf. Muggenspul en in beweging blijven lijkt de oplossing. Effe drentelen voor een foto en snel aan de wandel. Proberen niet door het gras te lopen, daar lijken ze te wonen en uitrusten daar waar het een beetje waait. Hele toestand en die exercitie gaat de komende dagen nog wel even door. Ik denk er het mijne van...

'Due mani' zei de man door het opengedraaide raampje en toverde een grote mand kersen tevoorschijn. Twee volle handen en een grote glimlach op mijn gezicht.

Daar wordt inderdaad voor gewaarschuwd. Nu weet ik waarom..... Sterkte ermee. Hoop op niet te veel bulten en jeuk!

Albert 2017-06-16 23:51:56

Mooie [ natuur ] foto's en reisverslag Olga . Wandel ze, en geniet van al het moois om je heen.

Sjaantje 2017-06-17 06:20:01

Lekkere verrassing, zo'n handje kersen. Kan precies je kijk op de dag helemaal veranderen. Hoop dat de muggen zich een beetje gedragen. Zet hem op en... keep the big smile!

Marielle 2017-06-17 11:45:28

Poe dat zijn idd een hoop vlaktes! En die muggen zijn idd ook vervelend! Gelukkig dat er ook nog meevallers zijn zo her en der ;).

Yvonne Huijs 2017-06-17 20:19:30

Leuk Olga, groetjes uit De tuin van H&M in Venray.

Peter Janssen 2017-06-17 21:38:44

Hou me op over die muggen. Alles heb ik geprobeerd. En inderdaad is het enige dat helpt: zwaaien met je armen, springen en vooral niet stil gaan staan. En dus is elke dag extra vermoeiend met die extra bewegingen en meters. Laten we het dan nog maar niet over de jeuk hebben. En je ziet eruit alsof je de mazelen hebt.

Everdiene 2017-06-18 08:33:22

Heb je bij het majorettekorps nog een trommelaar nodig? Kom zo die kant uit...zou me wat zijn. Voorlopig geniet ik van je smakelijke verhalen en schitterende foto's.