Lord of the Lakes

Verenigd Koninkrijk, Burnbanks

Via The Hobbit Trail kwam ik in de Shire en werd ik allevriendelijkst door Bilbo Baggins ontvangen. En hij heeft gelijk , the Lakes en Lord of the Rings zijn een match. Engelands mooiste campinkje kwam als een verlossing van deze zware wandeltocht. Het plan was om 5km verderop in Shap te stoppen, maar dat ging me echt niet meer lukken.

Vandaag ging de route over Kidsty Pike, de hoogste top die ik in mijn wandeling zal tegenkomen. Via Angle Tarn, een meertje op hoogte en een leuke wandeltocht stond ik gauwgenoeg boven, maar naar beneden was een helletocht! Nu ben ik toch al niet de beste daler in dit gezelschap, of eigenlijk wel, maar het niveau is armzalig. Het was een enorm stijl ‘pad’ door een rotsachtig stuk. Diepe stappen, dikke keien en met een slaapkamer, keuken en inloopkast op mijn rug was het een heel spannend stukje.

Het deed me deugd dat de Engelse dame die steeds bijna zwevend over de bergpaden danst ook een chagerijnig gezicht had en me vroeg hoe ik dat horrible path had gevonden. Haar gezicht lichtte op dat ik het als Terrible had beleefd, en knikte een zie-je-wel naar haar man.

Het was een zware dag! En in the Shire was geen pub binnen een straal van 3km om de goede afloop te vieren. Bilbo zag mijn teleurstelling en schonk me er eentje. Cheers!

Je hebt dus behoorlijk afgezien daar maar jou kennende ga je stug door.KANJER!!!!

Mieke 2019-07-19 13:36:11

je zult weten dat je in Engeland bent! En je neemt vast met stijl de steile paden.... ;-) Dit is ècht memory lane!

albert 2019-07-19 13:51:04

Eerst je rugzak naar beneden laten vallen, en daarna jezelf erachteraan gooien. Valt redelijk zacht. ;-)

Everdiene 2019-07-19 20:11:50

Mijne Lieve God al weer zo’n uitdaging aan gegaan ‼️🤗

Marij 2019-07-19 20:39:41

Zo van de 4 Daagse op jouw blog. Spannend verhaal. Misschien is die inloopkast net teveel geweest. Maar potdorie, je hebt het weer geschaft. Mooi! Groetjes, Ria

Ria Wingen 2019-07-20 11:11:46

Neuspiersing voor een stier mag hier niet meer.bij mensen mag het wel. Geniet van je wandeling. We volgen je.

Bart 2019-07-20 23:27:35

De wandelvierdaagse liep toch makkelijker als ik jouw verslag zo lees Veel plezier op je verdere reis