Leven in de brouwerij!

Frankrijk, La Chaise-Dieu

Wat een heerlijke etappe vandaag. Na een gigantische beker koffie ging ik over de heuvels, door de open velden, over schoongespoelde bospaden en langs heerlijk geurende bermen. Parfait! Oké over sommige paden hadden ze wel effe een dikke grasmaaier kunnen halen. Maar Olga, niet op alle slakken zout leggen! Zou ook geen doen zijn nu, er is hele migratie aan de gang.

Zzvvvvrrr… zoiets. Dat geluid hoorde ik een paar keer en moest aan zo’n plastic UFO-ding van vroeger denken. Handvat waar je geribbelde ty-rap doorheen trekt en dat dan zo’n draaischijf gaat vliegen. Precies dat! En weer. Toen zag ik dat de boer zijn koe al over de weg gestuurd had en er honderden vliegen rustig zaten te ontbijten. Totdat ik langskwam. Zzvvvrrr…. Brrr…

Trouwens, wat ik me ook bedacht. Tijd genoeg. Koeieoren passen precies over hun ogen heen. Zo verjagen ze die vervelende vliegen. Zou het niet koeielijker zijn wanneer we de oormerken aan de achterzijde zouden doen?

Maar voor nu ben ik in La Chaise Dieu. Met een leuk terrasje, mooie winkeltjes met lokalen producten en zelfs een boek-/wijnwinkel. En een imposante kathedraal. Zo goed als toeristische voor de hier geldende regels. Er lopen hier veel jonge stellen met kleine kinderen (veel: lees 3) Er lijkt hier iets te groeien. Wellicht werkt de optie thuiswerken hier mooi aan mee. Doet geen kwaad.

Goeie gedachte over die koeienoren Olga! Benieuwd of ze daar misschien toch een reden voor hebben om het anders te doen ;). Geniet nog even van de omgeving en het mooie weer daar!

Yvonne 2022-06-03 18:31:22

Veel plezier in la Chaise Dieu! Je zou het niet verwachten maar eind augustus komen er jaarlijks rond de 20.000 mensen in het dorp voor klassieke concerten.😉 Groetjes aan Bernadette (en haar dochter als ze er is). Tot morgen.

Boudewijn 2022-06-03 18:51:44

Wat schrijf je toch leuke verslagjes,je zou zomaar een boek kunnen schrijven. Nog een paar plezierige dagen en dan begint je normale leven weerdruk geniet nog maar even!groetjes