La Pelouse

Zwitserland, Bex

Pinksteren staat hier in de vallei vooral synoniem aan wijnproeverij. In alle dorpjes aan de route stonden kraampjes met tierelan en tijntjes maar vooral flessen wijn. Geen glazen trouwens, want die droegen de bezoekers in een speciaal zakje aan een koordje rond hun hals. In de ochtend, passend gekleed tegen de stromende regen, hadden we nog te doen met alle standhouders, net na de middag, toen wij onze kleding omgewisseld hadden naar hoog zomer, zal het voor de verkopers ook wel goedgekomen zijn.

Vannacht slapen we in een klooster dat zoals een klooster betaamd hoog op de heuvel ligt, een venijnige klim na een lange wandeldag. We zijn hartelijk ontvangen, hebben de vespers bijgewoond en na de maaltijd een blik op de dag achter ons geworpen. In de verte konden we nog net een streepje van het meer zien. 'Indrukwekkend ver weg' kreunde onze voeten zachtjes...

Hé Olga, Wat een leuke verslagen schrijf je toch elke keer weer. Heerlijk om te lezen! Ik vind het zo geweldig dat je je hart gevolgd hebt en dit enorme avontuur aangegaan bent. Vol met verhalen, belevenissen, indrukken en herinneringen! Ik was een aantal verslagen achter en heb ze zojuist bijgelezen. Hahaha, ik zie je al schrikken van je rugzak als achtervolger. Zou ook zoiets mee kunnen maken :-) Blijf de grappige verhalen schrijven en de mooie foto's maken. Geniet van het mooie Zwitserland! Dikke knuffel, Judith

Judith 2017-06-04 21:56:35

Prachtige foto's maak je, Olga! Daar willen we er graag een paar van gebruiken voor ons jubileum magazine Omnes van onze vereniging Pelgrimswegen naar Rome. Veel succes bij de beklimming van de Sint Bernard. Al bella Italia! Sinceramente, Ben

Ben Teunissen 2017-06-05 10:50:40

leuk Olga, mooie foto's van Chateaux de Chillon en het kasteel van Aigle! voelt een beetje als m'n tweede thuis. wel jammer van het mindere weer. geniet er van!

Hanneke Marsman 2017-06-05 12:41:57

Leuk je verslagen Olga! Ik volg je met plezier! Ben heel benieuwd naar de grote St. Bernhardpas! Groetjes, Carla