Dimanche

Frankrijk, Aubigny-au-Bac

‘Moet u naar de WC?’ Elke keer schrik ik toch een beetje van deze vraag als ik een terras oploop, om op datzelfde moment te beseffen dat de ober om mijn passe sanitaire vraagt. In mezelf glimlachend laat in dan m’n QR-code zien. En natuurlijk ga ik ook nog effe naar de wc, straks.

Zonder die passe kom je hier dus nergens binnen, maar dat maakt op zondag niks uit. Alles is toch dicht. Het museum voor moderne kunst in Arras, wat overigens een leuk stadje is. Maar ook de supermarkt en alle 3 de restaurants in dit dorpje. Wat een ondernemerschap.

Gelukkig stond ik zojuist niet op de plaats van de man achter mij. Voor mijn twee wafels werd het allerlaatste beslag uit de kan geschraapt. Daar doe ik het dan maar mee tot morgen de bakker weer zijn deuren opent. Yummie.

Oh. En langs die lindenlaan had Lotje wel leren lopen, was ruim een kilometer lang. En ik ben ook in beeld, ergens…

Was alles gesloten omdat het vandaag 15 aug. ‘n katholieke feestdag is. Maria Hemelvaart.

Corrie 2021-08-15 21:57:27

Ja, Arras is mooi! Via Francigena hè. ;-)