Åre

Zweden, Åre

De weergoden hadden enorm hard gewerkt en alle regen die voor de hele zaterdag gepland stond vannacht al uit de wolken geperst. Ik hoefde alleen nog maar door het uitdruppelen te lopen vandaag! Wat een meevaller.

Of Ristafallet extra hard bulderde weet ik niet maar de hele dag gutste het water enthousiast de hellingen af door de beken en even enthousiast over de paden. Aangezien mijn voeten toch al in zwembadjes liepen door het vocht van het bloemencorso langs de paden maakte dat niet meer zoveel uit. Al probeer je wel te voorkomen dat het via de voeteningang de schoen inloopt. Maar toen het pad eindigde in een groepshugh van metershoog fluitenkruid was ook dat afgevinkt. Drijfnat en vol bloemblaadjes stapte in de bewoonde wereld weer in.

Er kwam nog een spannende laatste paar kilometer omdat er een ATB-fietswedstrijd gaande was over míj́n pad. Aan de sporen te zien leken ze van achter mij te moeten komen en ik hoopte maar dat de omloop groot genoeg was en ik de tijd kreeg. Was nu niet zo’n pad waar je ff een stapje opzij zet. En aan gort gereden dus soms enkel diep door de prut.

Al met al heb ik eerder vanavond mij schoenen schoon geschrobt en hanger er nu warmers in om ze enigszins droog te krijgen. Da’s dan het voordeel om voor €25 bij mensen thuis te overnachten. Die fixen dat.

Zojuist heerlijk gegeten, gewoon echt uit. Het is nu eenmaal zaterdag èn vakantie èn, misschien wel het belangrijkste, er was een restaurant open. Pakken als het langs komt!

Morgen door naar het westen, bedje is geboekt. En de boodschappen voor de komende 4 dagen liggen voor me op tafel. Er zijn al die dagen geen winkels. Prima. Maar hoe krijg ik dat in m’n tas!?

Mooie foto's weer Olga. Watervallen is toch altijd indrukwekkend. En 'n heerlijk diner op je bordje. Ben al weer benieuwd naar je avontuur van morgen

Jozé 2023-07-01 21:21:39

Oh die watervallen!! Ik kan er geen genoeg van krijgen! Das dan toch het voordeel als de hemelsluizen een tijdje wagenwijd open hebben gestaan :). En knap hoe je voeten de nattigheid weten te trotseren, heb je wel blaren of wat is je truc om die buiten de deur te houden? En groot gelijk om eens lekker te gaan uiteten en in een echt huis te overnachten als je de kans krijgt! Succes met alle bepakking :).

Yvonne 2023-07-01 21:47:03

Oh, die watervallen, zo prachtig! Nog drie dagen en je bent in Noorwegen, schat ik. Knap hoor!

Ron de Vries 2023-07-01 21:59:50

Hahaha.....hoe durven ze, fietsen op jouw pad! 🤣🙈

Hanneke 2023-07-01 22:23:41

Wauww wat ziet het er mooi uit! Die watervallen, prachtig.😍 Je bent goed op weg! Zet hem op!💪🏻

Danique 2023-07-02 05:42:01

Olga ik geniet elke dag van je verhaal en de prachtige foto’s

Mia 2023-07-02 08:04:19

Nadeel van al dat water zien en horen, is dat je zelf wat vaker moet.

Everdiene 2023-07-02 09:05:02

Wat schitterend die watervallen en weer mooie plaatjes gemaakt Olga!!!

Mieke Plass 2023-07-02 09:37:09

Lekker Ploegie, Goed bezig en een prachtige omgeving. Dikke knuffel

Peter G11 2023-07-02 10:17:50

Mooie dag gehad aan de foto’s te zien. Succes met de voetjes 🥾🙋‍♀️