Stilte

Frankrijk, Saint-Arcons-d'Allier

En toen verslikte ik me bij een slok water. En toen moest ik keihard hoesten. En toen was de hele berg in de war. Zoveel kabaal! Want eigenlijk hoor je hier niks. Wanneer je voorbij alle vogeltjes luistert, aan het gesjirp van de krekels geen aandacht schenkt en doet alsof je het kabbelende beekje niet hoort, is het hier muisstil. Zelfs de zwarte naaktslakken kruipen (?) geruisloos naar de overkant.

Dat kunnen ze nu, want de weg is nat. Halverwege mijn 6,3km lange bospad kwam me er toch een plensbui naar beneden vallen. Precies toen ik bij het enige huisje aan die hele weg stond. Geluk kan je krijgen. Toen het meeste water gevallen was heb ik de regenhoes over de tas getrokken en een pet op gezet, zou die regen wel eens trotseren! Maar ze heeft het niet meer gedurfd.

Vannacht slaap ik in mijn eigen huisje in de vallei bij de watermolen. Het ziet er hier prachtig uit. Voor nu eventjes niets meer te wensen.

zalig!

lieve 2022-05-31 18:46:30

Tja het weer is ook hier onbestendig: Jantje lacht en huilt hij weer ☔️ /☀️ Lieve Olga geniet ervan ❣️

Marij 2022-05-31 19:20:03

Wat een mooie verhalen iedere keer, zó leuk om te lezen!!! Geniet er van Olga…..☀️ 🎒

Suzanne Hofmans 2022-05-31 19:32:25

Wat een prachtige streek!

Ron de Vries 2022-05-31 22:13:36

Een hoestbui en een prachtig verhaal als gevolg over een idyllische omgeving, inclusief de beestjes. Duimpje!

Ria Wingen 2022-06-01 10:12:23

Mjammie. Ik moet toch ook maar weer eens naar Frankrijk, zie ik. En niet alleen vanwege het eten.

Everdiene 2022-06-01 14:12:31

Wat een geweldige foto van dat blad met die waterdruppels!! En ben jaloers op je verblijf vannacht! Fijn dat jij daar nu lekker van kan genieten :).

Yvonne 2022-06-01 19:56:29

Mooie foto's weer Olga! Leuk om je verhaaltjes te lezen. Wandel ze!