Voorgevoel

Italië, Pavia

Alsof ze het wisten! Vandaag gingen tot wel 4 keer toe mijn veters los. Om precies te zijn, 3x rechts 1x links. En ik hoef heus niet mijn strikdiploma in te leveren, want tot op heden was dat geen enkele keer voorgekomen. Het zekere voor het onzekere nemende heb ik mijn schoenen vol waardering toegesproken. Dat ze hard gewerkt en mij veilig tot hier gebracht hebben. Alsook de belofte dat ze op het eind van deze dag hun welverdiende rust krijgen, want in Pavia staan nieuwe schoenen voor me klaar!!

Voor wie het nog niet wist; dit soort schoenen wordt voor om-en-nabij 1500km gemaakt, een langere levensduur hangt af van je loopstijl, gewicht en de ondergrond. Tegen de Zwitserse grens zag ik echter al dikke slijtage op de 'landingsplek' en de voorvoet en aangezien Lausanne op 'pas' 900km ligt ging ik vrezen voor die 1500, laat staan de daarna nog resterende 500km.

Gelukkig zag Yordan van Het Loopcentrum in Horst ook in dat dit niet helemaal aansluit bij de verwachting en in overleg met de vertegenwoordiger van Hanwag is een nieuw paar op de post gedaan. Was nog even puzzelen waar ik 3-5 werkdagen later, rekening houdend met Italië, zou kunnen zijn en wat een goed afleveradres is. Nou, zoals verwacht en gehoopt is alles op zijn pootjes terecht gekomen en ze zitten als gegoten. Wat een service!!

De overigens afwisselende en daardoor aangename route kwam ook langs de kerk van Gropello, genoemd naar de Heilige Sint Rocco, patroonheilige van de pelgrims. Maar elke keer als ik 'm zie lijkt het steeds alsof hij al pruillippende zegt dat hij is gestruikeld. Vervolgens zijn mantel optilt, zijn geschaafde knie laat zien en zegt "dat ie bloed heeft". Met alle respect dan hè...

En oh, voor ik het vergeet, ik ben aangenaam verrast door jullie leuke en bijzondere reacties die via hier of andere routes bij mij binnenkomen. Erg leuk om te horen dat er zoveel mensen met me meewandelen en dat nog leuk vinden ook! Dat geeft de burger moed, vooral in tijden net vóór die magische douche, wanneer je sloffend door het stof de laatste kilometers afwerkt. Grazie!

Hahahahahaha je kunt het leuk vertellen 😂 Nu kan ik me het goed voorstellen. Ik hoop dat je nieuwe stappers je veilig tot het einddoel brengen Olga! Nog veel wandelplezier 😀😀

Lies Schoneburg 2017-06-20 21:53:15

mooie schoenen hoor, je staat er mooi op ;-)

Albert 2017-06-20 22:20:55

Complimenten voor het loopcentrum en de leverancier! Hoop dat je ze snel inloopt en dat de veters vast blijven zitten. Succes nog met je wandeltocht. Ik doe hetvje niet na!

Antoinette 2017-06-20 22:43:30

Je bent ook nog eens een goede planner!!! Dat is knap. Same time same place met je nieuwe schoenen. De andere kunnen op de bekende brandstapel. Wel mooi dat je ze nog hebt toegesproken. Succes verder met je tocht , op je nieuwe schoenen. Ik doe het je niet na. Warme groetjes Karin

Karin 2017-06-20 23:38:21

Hallo Olga, ik maak een link naar je blog vanaf de Nieuwsbrief, die eind deze week naar de leden van de PvR gaat. Met als opmerking: elke dag een kort verslag met mooie foto's. Wandel ze!

Titia Meuwese 2017-06-21 14:52:26

Wow wat een fantastische timing wat betreft je nieuwe schoenen inderdaad! Hopelijk gaan ze je veilig naar Rome brengen ;). En het blijft zo leuk om te lezen wat je meemaakt, de manier waarop je schrijft is heel vermakelijk en je foto's zijn prachtig! Ga zo door en ik blijf genieten van je verhalen!

Yvonne Huijs 2017-06-21 15:34:05

De sprankelende lichtheid van je verhalen, naast de magnifieke foto's. doen vergeten dat het een hele kluif is... ja, zo wordt het straks druk op de Via Francigena. Je volgers genieten nu al.

Ria 2017-06-21 16:37:48

Fijn om te horen dat onze service bevalt Olga. Veel plezier nog met de vele kilometers die je nog ongetwijfeld gaat maken! Groet, Team het LoopCentrum