Asfalt

Italië, Altopascio

"Tomorrow, tomorrow", zei de bibliothecaresse in antwoord op mijn verzuchting dat ik uitkeek naar het moment dat het landschap toscaans zou worden. Ze had net de administratie afgehandeld, mijn donatie in ontvangst genomen en leidde me door het historische centrumpje naar de woning waar het pelgrimsonderkomen is ingericht. Wederom een huis, enkele kamers met wat bedden, douche, toilet en een wasmachine. Elke keer weer een verrassing, maar elke keer weer prima onderdak voor een tientje.

Vandaag was weer een lange strook asfalt en heel veel verkeer. Ter kort vermaak een archeologische opgraving, gevolgd door asfalt en veel verkeer. Totaal niet wat ik van deze omgeving verwacht en gehoopt had. Maar tomorrow, tomorrow wordt het beter. Fingers crossed dat het liedje dan weer uit mijn hoofd is verdwenen. It's only a day away. Toooo - morrow, tomorrow...

Altopascio...laatste etappe in boekje twee. Tjonge, met spoed boekje drie uit de reiskist, want ik wil wel alles kunnen volgen. Koffie, cola, bloemetjes... kan met moeite een gevoel van heimwee onderdrukken. Maar geen gezeur: jouw stralende blog brengt vanzelf zonneschijn. En wie weet... tomorrow...

Ria 2017-07-08 09:01:31

Van 24 april tot 4 mei liepen wij van Lucca naar San Quirico en ja de etappe naar Altopascio was niet de mooiste. Dat geldt ook voor de 6 km de volgende ochtend langs de grote weg met druk verkeer. Maar dan kom je op een stuk van een hele oude weg en wordt het alleen maar mooier. Wij hebben er van genoten. Ik ga je de komende tijd volgen om onze tocht opnieuw te beleven. Veel respect voor je en wens je een goede tocht verder door het mooie Toscane. Toos uit Horst

Toos 2017-07-08 11:53:44

Uiteindelijk heeft elke etappe zijn eigen schoonheid.