Warm

Italië, San Quirico d'Orcia

"Tering wat is het heeeeet...." is wat je denkt, maar je wappert een beetje met je hand in de buurt van je gezicht en zegt, hoofd beetje schuin, verbaasde ogen en een zuchtje voorafgaand:"pffff, caldo..." Tenminste, dat lijkt de gespreksopening van een alledaags gesprekje tussen de Italianen. En die handeling heb ik maar geadopteerd. Vervolgens doe ik mijn bestelling aan de bar, met handen en voeten, en ik word vriendelijk geholpen. Of dat komt door mijn fantastische gespreksopening of omdat de Italianen gewoon vriendelijke en behulpzame mensen zijn laat ik daarbij maar wijselijk in het midden.

Mijn Nederlandse metgezellen welke ik vanochtend in de rug liep hebben mij de oplossing aangereikt voor de twee lange dagen die op mijn programma staan. Morgen op bijna einde etappe een agriturismo met zwembad en een binnendoorweg op dag twee stemmen me vrolijk. Zij hebben hetzelfde plekje geboekt, eens zien ik een bommetjes-contest van de grond kan krijgen...

En zo komt alles toch altijd weer op zin pootjes terecht he!

Yvonne H 2017-07-14 18:34:18

Zie je wel je hebt nog steeds geluk onderweg,komt omdat je het verdient.weer mooie foto's en een gezellig verslag!

Mieke 2017-07-14 21:29:25

Eind goed, al goed. En nu nog de bommetjes: geef 'm van Jetje! P.S. De vierde foto; wat een juweeltje.

Ria 2017-07-14 22:06:15

Mooi zo'n reis der veranderingen. Super vroeg in de ochtend uit de veren én bommetjes maken in ''t zwembad...pas maar op dat je strakjes niet aan het koken gaat onderweg 😉 Veel succes en plezier met de rest van jou avontuur Olga!

Henk 2017-07-14 22:47:40

Jammer Olga dat ik nu pas je blog ontdekt heb. Zet hem op Rome is bijna in zicht. Heel veel groetjes. Martina.

Martina 2017-07-15 08:43:06

Ze is er bijna, ze is er bijna.........🎵🎵🎵 Top 👍 Wederom sjoon foto's. Nog ff doorzetten eh doorstappen ! Toi toi toi de komende etappes en geniet van al het mooie om je heen. Groetjes

Leonie 2017-07-15 14:50:51

Niets van 14 july gemerkt ❣️ Ik dacht al dat het 🎉🎉 voor jou was 😉 Geniet meisje het is een hele prestatie ❣️❣️

Marij 2017-07-16 13:16:36

Je weet toch dat het altijd goed komt. Dat werkt op een of andere manier zo bij pelgrimeren.