Zeezicht

Italië, Carrara

Wat een etappe vandaag! Ben verwend met grootse vergezichten, kadootjes die je enkel krijgt na een flinke inspanning, dat dan weer wel. Maar goed, als je dan toch moet uithijgen na een schier onmogelijk geitenpaadje, dan is een goed uitzicht mooi meegenomen. Ben door kruipdoorsluipdoor bergdorpen gewandeld, over heerlijk geurende dennennaalden, door dichte bossen, over een kasteelruïne. En toen ineens lag ze daar, heeel in de verte, de zee.

Sarzana heeft me van lunch voorzien en ik besloot nog een stukje verder te gaan richting kust. Na 34 km kwam ik uitgeput in Avenza terecht. Een mooi onderkomen tussen de marmergroeven van Carrara en de zee ingeklemd. Christina zat al fris gedoucht op het terrasje. Een Italiaanse, wandeldag 2, dus dan ben je nog wat fitter en herstel je sneller dacht ik nog. Maar het leek eenvoudiger, de trein had haar gebracht. Wat is dat toch met al die pelgrims die te bus, te auto en te trein gaan? Of hoe zit dat ook weer met een voetreis...

34 KM !!!! Van ons mag je een dagje strand inlassen. En dan goed uitgerust, op naar Rome!!!

Dorperveld 2017-07-03 11:30:03

Zijn gisteren in merselo op de koffie geweest lekker ook nog eigen gemaakte wijn uit lithoyen geproeft verrukkelijk ook nog een grote loempia naar binnen gewerkt daarna goed gevuld huiswaarts en nog foto van je voetreis gezien nou nog veel wandel plezier en zet hem op je bent er bijna groetjes uit berghem

Andre en Mientje 2017-07-03 15:39:55

Knap hoor Olga! Nog even volhouden en je bent er. Geweldig mooie foto's!!!

Lies Schoneburg 2017-07-03 20:51:47

Olga, weer zo'n gezellig verhaaltje van jou wel en wee.Kijk er echt naar uit.Zal het gaan missen als je je missie volbracht hebt! Groetjes en wandel ze maar lekker verder.

Mieke 2017-07-03 20:53:42

We zijn verwend met jouw schitterende foto's. (In België: daar moet je straks iets mee gaan doen... ) Maar wat leuk om nu ook weer een foto aan te treffen waar je zelf op staat; wat een plaatje. Duidelijk dat het je goed gaat.

Ria 2017-07-04 13:50:55

Pfff, met de trein. Luie Italianen; loser ;-)