Tour et retour

Frankrijk, Villeneuve-d'Allier

Met een uitgebreide omschrijving: over het plein, waar de commissie fleurig al hard aan t werk was, dan over de oude brug, linksaf weg omhoog, kruising rechts en boven bij de vier appelbomen attention! Dat laatste met grote ogen, opgeheven vinger met op en neer gaande beweging op ooghoogte, werd ik uitgezwaaid. Fijn, die bezorgdheid van de hotelier. En onderweg!

Het is echt prachtig wandelen hier. Mooie vergezichten, afgewisseld met bossen en landerijen. Het groene landschap is met rust gelaten, grote oude bomen mochten blijven staan, de weipalen zijn gekliefde stammen en de hagen bestaan uit wilde rozen en bramenstruiken. De boeren nederzettingen bestaan uit een paar huizen, wat vervallen schuurtjes, verroeste tractor en een toren. Maar dan wel eentje met kantelen! En in de tuin natuurlijk een dikke witte kalkoen.

De paden zijn afgewisseld rotsachtig, bospaden en karrensporen tussen de akkers. En op zijn tijd weer lekker een stuk asfalt zodat je voeten veilig landen en je dus lekker om je heen kan kijken.

Op het moment dat je twijfelt of je nog wel op de route zit weet je eigenlijk al genoeg. En dan zijn er 2 opties. Doorlopen naar een volgend punt en hopen op markeringen of meteen al omdraaien en terug naar de laatste die je zag.

Natuurlijk kies je voor het eerste om na een kwartier weer terug te zijn op de plek waar je al twijfelde en je het hele end op je schreden terug moet keren. Weer dat uitzicht over de vallei, weer blik op dat dorpje en terug bij de vier appelbomen… ☝🏻

Omdat ik ondanks alles toch al om half 2 op t eindpunt was met een gastvrouw die om vijf uur de poort opent heb ik me aan de waterkant ondergedompeld in rust en zon. Lijkt wel vakantie!

Mooi om je zo te volgen Olga. Schitterende foto’s, en ieder keer een leuk verslag. Heel veel plezier met de komende kilometers.

Ludwig 2022-05-28 20:57:36

Wat een mooie foto’s weer. Je houdt de moed er wel in zeg,had je de verkeerde afslag genomen ,liep je niet op te letten!! Veel plezier nog de komende dagen groetjes

Mieke 2022-05-29 21:04:14

Om tijdens het lopen uit je hoofd te leren: De kalkoenen De kalkoenen geven de tuin van onze buren waar zij de feestdagen van december komen doorbrengen de allure van een oude engelse gravure hoewel grijze dames met bestorven rode tranen van een zeer voornaam verdriet aan hun hoofd zijn zij nog nieuwsgieriger dan de kippen waarover zij elkaar omzichtig stappend over de paden voortdurend lijken te vermanen: remember you’r a turkey dear. Rutger Kopland

Marianne Buitenhuis 2022-05-30 10:44:16

Oh ja dat gevoel van volgens mij gaat er iets niet goed herken ik wel! Uiteindelijk komt het altijd goed, maar op dat moment is het natuurlijk flink balen...