Finalestuk

Noorwegen, Trøndelag

Wat een laatste etappe! Echt finale waardig. Na een heerlijk ontbijt bij mijn gastouders deze dag rap op pad. Al vrij snel werd de harde weg een mooi wandelpad wat de kust van de fjord volgde. Lekker zacht over dennennaalden zorgvuldig de boomwortels ontziend, heb toch altijd het gevoel op hun tenen te staan, bracht het pad me naar Småland.

Tegen alle kaarten en routebeschrijvingen in bleef het pad heerlijk de kustlijn volgen dus heb ik op eigen initiatief maar een heen-en-weertje gedaan naar Logtun. Behalve een oud kerkje staat hier ook een gedenksteen wat de allereerste democratie van Noorwegen aanduidt. 1200-zoveel. Exceptioneel voor toen.

Tegen drieën moest ik alleen nog ff naar Tautra en dan was het klaar. Voor de brug, wat uiteindelijk de Afsluitdijk bleek, jemig wat een end, was een camper-camping. Misschien een receptie, misschien wel een ijs! De bewoners van camper 1 keken me vragend aan en ik legde uit: receptie - ijsje. En lief als ze waren toverden ze er 1 tevoorschijn. Yummie!

Een Brouwersdam later wandelde ik Klostergården binnen. Een gården zoals je hoopt met koffie, bier en eten. Zij wezen me op het heerlijke stekkie waar ik vanavond voor het laatst in de alleen-op-de-wereld wereld mijn kampement mag maken.

Morgen met de schipper naar Trondheim voor het slotakkoord. Wat een belevenis.

Geweldig gedaan, Olga. Mooi je te mogen volgen

Joze 2023-07-09 21:05:32

Wat een avontuur weer, Olga!! Ik heb genoten van je reisverslagen en zeker ook van de foto's!! Elke avond ff checken of je weer wat geschreven had. Geniet nog van je laatste reisdagen 🇧🇻

Judith 2023-07-09 21:13:19

Ohh hoe jammer dat het alweer is afgelopen. Ik wens je in Trondheim een heel mooi slotakkoord toe want wat heb je ons laten meegenieten en je hebt het weer Olga-waardig gedaan CHAPEAU hoor !! Ik hoop stiekem nog op mooie foto”s daarvan en een kort verslagje :) GROETEKUS

Marij 2023-07-09 21:30:19

Wat heb je dit weer knap gedaan! En wat een super mooie foto’s weer! Geniet er van🤩😊

Danique 2023-07-10 03:21:14

Wauw, het was erg leuk om je weer te volgen! Knap dat je dit weer in je eentje volbracht hebt, respect! Geniet nog van je laatste loodjes.