Laaaangres

Frankrijk, Langres

De wereld is hier prachtig! Weet wel dat ik hier op een mooi moment ben nu alles groen en fris is, maar de zon schijnt lief, de vogeltjes zijn nog enthousiast aan het fluiten en de geur van pasgemaaid gras zorgt dat alle zintuigen meedoen. Maar het is hier wel een gehultebult hoor, mon dieu! En niet beetje heuvel op - heuvel af, in de auto zou je ervoor moeten terugschakelen. Aan de andere kant geven ze je er dan wel weer mooie vergezichten voor terug.

De torens van de kathedraal van Langres boven de heuveltop op zien doemen was een verademing. Prachtige stad zo boven op de heuvel. En toen de routebeschrijving aangaf 'na het riviertje rechts' had ik nog even de ijdele hoop dat het een bovenloopje zou zijn... Maar nee, helemaal terug naar af hoppakee!

Maar goed, er stond een bed voor me klaar, zo te lezen op de valreep. De douche was goed, zit nu lekker op het terras en zometeen volgt vast een smakelijke maaltijd. Voor de komende drie dagen zijn mijn overnachtingen geregeld. Voelt een beetje als vakantie... en over vakantie gesproken. Zeker een aanrader voor een stopover, dat Langres!

begrijp dat Olga ook in Langres zit/zat..... Het weer ziet er daar goed uit. een blij, want in Italië krijg je het vast nog eeeeeerg warm. Nog veel plezier en goede moed.

Albert 2017-05-23 15:36:55

Ja, Langres vond ik ook mooi. En wat is het fijn om elke keer in de verte een toren erbovenuit te zien steken hè. Dan weet je dat daar leven, mensen, eten en drinken zijn.