Liège, Lüttich, Lîdje of Luik

België, Liège

24.944 stappen, ofwel 14,6km. Rustdag in een stad... right. Maar goed, Luik heeft me toch meer laten zien dan zijn kades van vroeger, midden in de nacht met de auto naar de zuidelijke zon. Calatrava's station is prachtig, de kerk van Sint Jacobus verrassend (zeker wanneer de mevrouw de sleutel haalt zodat je met het trapje van de burgemeester naar het balkon van de burgemeester mag), maar de grote trap doet zijn naam geen eer aan. Noem dat gerust maar de gigagantisch grote trap! Aangename dag, maar net zo vermoeid als gister ;-)

Vorig jaar in deze kerk de pelgrimsmis met het KRM gezongen.

Henk Plass 2017-04-27 17:46:35

Gelukkig je bent er weer,we waren je "kwijt",begon me al zorgen te maken. In De Abdij de Saint Jacque heeft het KRM(Kon.Roermonds Mannenkoor ) vorig jaar de pelgrimsmis gezongen.Leuk dat jij die kerk ook bezocht hebt.Ga lekker verder om je doel te bereiken !!! Groetjes

Mieke Plass 2017-04-27 18:05:02

Leuk om van je te horen! Succes in het buitenland!

Hilde 2017-04-27 18:39:49

Zo Olga de 1e week zit er op. Als dit de voorbode is, ga jij een top-tijd krijgen. Elke dag kijk ik uit naar je 'column'. Leuk. Gr.

Elly 2017-04-27 19:34:49

Wat leuk om te zien dat je de moderne techniek (online reisverslag) met het alleroudste vervoermiddel (de benenwagen) combineert. Goede reis !

Jan Sloots 2017-04-27 20:30:33

Hoi Olga, Een divers pallet van historie, natuur, architectuur en terrasje wat je ontdekt als je er niet aan voorbij raast. Fijne voorzetting.

Huub Steijvers 2017-04-27 21:41:31

Herkenbaar: denk je te gaan rusten, sjouw je de hele dag door de stad en loop je alsnog heel veel km; dat was niet de bedoeling denk je dan 's avonds. Soms heb je als pelgrim bepaalde privileges en kom je op plaatsen waar anderen niet komen. Altijd leuk. Enneh, als taalkundige vind ik alle namen voor Luik enorm interessant. Kende allen Liège en Luik.

Everdiene 2017-04-28 07:15:24

Hèhè eindelijk is het ervan gekomen om je verslagen eens te lezen en je foto's te bekijken! Geweldig om te lezen/zien wat je allemaal meemaakt! Zo te lezen geniet je volop! Ben benieuwd naar je verdere belevenissen en véél plezier! Gaat helemaal goed komen denk ik ;).