Paradijs

Zweden, Jämtland County

De dag begon voorspoedig. Na een paar duizend stappen was ik bij dé St.Olavs bron. Hier zou hij in 1030 met zijn staf op de grond geslagen hebben, en daar was het water. Daarna ging hij met zijn bats op een rots zitten en ontstond een drinkbak voor de paarden. De gedenksteen is in 1930 toegevoegd, houten betimmering en plastic beker dispencer lijken mij recenter.

Het waren mooie paden door het bos vandaag. Dennen en berken, en de bodem met bloemen bedekt. Later werd het pad nog mooier en smaller en daar ben ik als een razende overheen gegaan. Niet vanwege in vrouwen- of monnikenkleding vermomde rovers die vroeger de argeloze pelgrims te lijf gingen, maar voor de muggen!! Doorlopen of gegeten worden.

Einde etappe op de grens naar Jämtland was niets. Enkel een grenspaal en ik hoorde een watertje. Daar heb ik mijn waterfilter uit de tas gehaald en mezelf voorzien van drinkwater. Werkte perfect! Water is echt super belangrijk en zo’n filter heeft rust.

Inmiddels was ik te weten gekomen over dit paradijsje. Wel nog ver, maar achteraf zeker de moeite waard. Ik heb mijn eigen huisje, gratis voor 1 nachtje. Zojuist gezwommen, nu opdrogen en zometeen maar eens wat te eten maken.

Hier zit een tevreden mens.

Wat een prachtige natuur, heerlijk zo ongerept. Succes en wij genieten op afstand. 😊🚶‍♀️

Olga 2023-06-21 18:37:38

Wat een schattig huisje heb je hier. En die blauwe vlindertjes......prachtig. Nu nog iets vinden tegen die akelige muggen, de locale bewoners weten waarschijnlijk wat het beste werkt. Leuk om je verslagen te lezen

Marleen 2023-06-21 18:46:37

Goed bezig! Weer mooie foto's!

Eveline 2023-06-21 19:05:07

Heb je daar geslapen?! Wat leuk (en spannend!) Maar ik begrijp dat je nog geen Jungleöl (klein groen flesje) hebt gekocht…

Marianne Buitenhuis 2023-06-21 19:13:43

Laat je niet klein krijgen door die rotmuggen Het ziet er weer fantastisch uit

Henk Plass 2023-06-21 20:02:40

Wat heb je toch een lef en doorzettingsvermogen! En leuke vlinderhaarspeldjes! Prachtige beestjes. Het vordert gestaag he Olga! Lekker slapen!

Marielle 2023-06-21 20:52:13

Weer heel mooie foto’s,vooral dat schattige huisje,zo knus,geniet nog steeds van je verhaaltje!🫶

Mieke Plass 2023-06-21 21:43:42

Prachtig Olga, zowel de foto's als je beleving, leuk dat je dit met iedereen wilt delen. Ik geniet ervan

Lies 2023-06-22 09:47:58

ja je laat ons echt wel meegenieten en het zal elke onverwachte keer wel steeds grensverleggend zijn, dikke durfal…..ik kijk rustig mee vanuit een luie ( slaap-of) werkplek, you go captain👌

co captain 2023-06-22 20:25:16

Geweldige foto's weer en wat een waanzinnig huisje!! Daar zou ik ook graag eens een nacht doorbrengen ;).