Mineur

Frankrijk, Chalindrey

Dit was maar een vreemde dag met van die niet zo'n leuke dingen. Wel weer handig dat ze op één dag komen, dan heb je er ook maar één dag last van. Ria gaat vandaag naar huis, met een sosdienst. Ze is met piepende knieën in Brienne sur Chateau tot stilstand gekomen. Heb de dag daarna nog met haar geluncht, lag op mijn route en wou haar graag even ondersteunen. Twee dagen rust had de dokter gezegd, maar blijkbaar volstond dat niet, helaas. Had graag met haar nog een flink aantal etappes gedeeld. Dat moet dan maar een keer in Limburg.

Verder werd ik vanochtend heel agressief door een Fransman afgebekt, weliswaar over de telefoon gelukkig, maar was toch een beetje ontdaan. Nu weet ik sowieso al niet zo goed met onrecht om te gaan, maar zo out of the blue in de middel of nowhere was ik toch wel even uit het lood geslagen. Dat het nummer niet klopt had ik niet bedacht en dat ik dat niet verstond omdat een straaljager een rol boven mijn hoofd maakte had ik niet georganiseerd. Dat de verbinding verbroken werd en ik dus nogmaals belde was logische actie aangezien het netwerk hier niet overhoud. Maar dat getier wat volgde... Ik hoop dat het hem heeft opgelucht. (En ik zoek wel een ander adresje, mocht perongeluk het nummer wel juist zijn geweest)

Dat zie je idd vaak... als er wat mis gaat, dan komt het ineens allemaal tegelijk... maar gelukkig wel fijn dat de meerderheid van de dagen toch best plezierig is!

Yvonne 2017-05-22 21:02:30

Heb je een logeeradres kunnen regelen? Sneu, het einde van Ria's pelgrimstocht. Houdoe!

Dorperveld 2017-05-22 21:35:36

Lekker alles tegelijk.... Hihi. Maar erg leuk om je dag verslagjes te lezen!

Hilde 2017-05-22 21:37:38

Geweldig om te lezen hoe jouw avontuur verloopt. Heb het al eens gezegd maar bij deze weer, petje af voor je. Of je nu wandelt of fietst de verhalen en foto's zijn leuk om te lezen en mooi om te zien. Ben jaloers.....

Johnny 2017-05-23 08:21:49

Ach, nu zie ik Ria's naam in Langres verschijnen, valt ze uit in Brienne. Jammer voor haar, en voor jou. Een Nederlands sprekende mede-loper is altijd leuk. Houd vol, laat je niet van de wijs brengen. Je verhaaltjes klinken erg optimistisch en positief. Houd dat vol!

albert 2017-05-23 15:40:38

Laat je niet uit het veld slaan Olga als het eens een keerje tegenzit! Maar jou kennende ben je er al overheen en heb je wel weer een goede slaapplek gevonden. 😀 Leuke verhalen en mooie foto's, ik vind het prachtig!

Lies Schoneburg 2017-05-23 20:50:14

Blijft heerlijk lezen

Yvonne 2017-05-23 21:13:39

Je hebt er gelukkig geen bibberende handen aan overgehouden. De foto's zijn mooi, zelfs van het prikkeldraad. Dat zijn straks ook de herinneringen aan een boze Fransoos.

Huub Steijvers 2017-05-23 21:42:00

Ja, eikels heb je overal. En al het goede komt in drieën, daar is het nu wer tijd voor.

Everdiene 2017-05-27 12:13:01

Lieve Olga laat je niet uit het lood slaan 👍🏻 Hij had zijn dag waarschijnlijk niet 😏