Berg af

Italië, Pontremoli

Liep ik vandaag toch weer met lange mouwen aan! Het moet niet gekker worden! Het was koud op de pas, maar een graadje of 22 zei ze verwend. Maar het waaide ook nog flink, dat maakte het koel. Vandaag was één grote teneergang. Van de pas naar het mooie Toscaanse stadje Pontremoli waren 750 hoogte meters naar beneden. Een mooi beginstuk door het bos en later over de geitenpaadjes. En die laatste, die vielen nog niet mee. Het zijn vooral veel losliggende stenen waarover je naar beneden struikelt en waarbij je geconcentreerd je best doet overeind te blijven.

Ongeveer halverwege de afdaling vond ik het wel best allemaal en ben ik via een asfaltweg verder de vallei in gelopen. Ook mooi en een heel stuk eenvoudiger. Het zou zonde zijn om hier op zo'n weggetje een blessure op te lopen. Rome komt in het vizier, nu wil ik daar heelhuids aankomen ook!! Nog een kilometertjes of 500, driekwart ligt achter maar heel Toscane nog voor me. Wat een vooruitzicht!

jouw foto's maken dat ik ernaar verlang om volgend jaar maart ook te vertrekken. Jouw optimisme en spot zijn aanstekelijk. Nog even en die 500 zijn ook gelopen.

albert 2017-06-30 19:38:32

Na iedere dag nog zo`n prachtig verslag met al die foto`s. Je bent een echte doorzetter maar dat wist ik al van vroeger bij de fanfare in Westerbeek. Je bent een kanjer. Nog maar 500 km en dan zit je in Rome. Zet hem op en ik kijk uit naar je volgende verslag.

Henk Hendriks 2017-06-30 20:15:13

Wat een avonturen weer en die foto's ook weer geweldig. Het begint ook lekker op te schieten. Toppie. Kijk ook weer uit naar je volgende reisverslagen.

Mieke 2017-06-30 20:25:19

Top prestatie, maedje ! Sjoon foto's wederom ! Rome komt steeds dichterbij. Zet 'm op maar weer de komende etappes en veel wandelplezier gewenst. Groetjes

Leonie 2017-06-30 20:38:55

Het fietspad was ook prima om op te lopen hoor. Klaar met die rotstenen. Regelmatig gedaan.

Everdiene 2017-07-01 07:32:42

Goed bezig Olga! Leuke reisverslagen en mooie foto's. Zet m op, de laatste loodjes!

Ellen 2017-07-01 09:56:59

Onweer, hoosbui, glibberen, glijden en toch zo'n verhaal. Waar haal je dan weer de humor en het optimisme vandaan? Wat mij betreft mogen ze je daar wel een lintje voor geven. Maar eerst nog naar Rome!

Ria 2017-07-01 10:05:49

Ook hier is het weer niet meer het van Je 😉 Maar je foto's blijven inspirerend 👍🏻❣️