"Dit is nu echt pelgimeren!"

België, Saint-Séverin

...riep Ria, een jonge zeventiger, enthousiast uit bij de aanblik van onze overnachtingsplaats in het onderkomen naast de kerk. Ik zag vooral een ratjetoe aan dekens, handdoeken en kussenslopen en de twee speciaal voor ons opgestelde kampeerbedjes, maar was verheugd met de opleving in haar stem. Het laatste pad van deze lange etappe door en over de Ardennen had haar het zwijgen opgelegd, maar bracht ons hier in Saint-Séverin. Een kerkje op het kruispunt van het driewegentellende dorpje en haar priester Eric die met lasagne en bier precies de spijker op de kop sloeg.

Ha, wat leuk om weer te lezen. Ik neem aan dat de genoemde Ria, Ria van Wingen is uit Odilienberg? Waarmee ik een paar etappes naar Santiago heb gelopen. Dwz, we zagen elkaar 's morgens bij het vertrek en in de middag bij aankomst op een volgend adres. Ik hoop dat je mooi weer hebt, want de Ardennen zijn niet echt het mooiste deel van de tocht. Veel plezier! Buen camino!