Moe

Italië, Campagnano di Roma

Wat was het weer een leuke avond. Ik lag om half 7 eindelijk eventjes op bed om uit te rusten, wat na de wandeling van vandaag toch echt echt nodig was, toen Marianne appte dat de Spritz erg goed smaakt. Maar ik moest moest even liggen...

De weg was lang vandaag, langer dan waar ik me op ingesteld had. Net na Monterosi volgden we de alternatieve route van onze Nederlandse gids die ons deze keer tot een oud gesloten hek bracht. Echt verbaasd waren we niet dat we rechtsomkeer moesten maken, je raakt er aan gewend dat de route niet klopt, maar dat daardoor de gepredikte kortere weg, 'waarom zou je omlopen', je juist extra kilometers in de schoenen schuift is op een warme asfaltweg door een dor landschap niet eenvoudig weg te slikken.

Als geroepen stond er dan gelukkig ook een barretje aan de weg dat ons daarbij hielp. Na de nodige vloeistoffen en ijsjes waren weer wat afgekoeld kon de tocht verder naar Campagnano di Roma. Ook deze plaats ligt prachtig mooi over het landschap uit te kijken, dus na de lange klim werd de aankomst gevierd met een biertje. Op een lantaarnpaal hing al de route uitgetekend naar een pelgrimsverblijf. Douchen, bed opmaken, kleding wassen, boodschappen doen en dan eindelijk om half 7 de oogjes heel even toe...

"De Spritz smaakt erg goed, kom je ook?" Dus toch maar hup in de benen waarna dit aperitiefje ons naar de maaltijd bracht en een gezellige avond. Drie wandelaars, maanden onderweg kijken samen op een plattegrond van Rome en smeden al voorzichtig wat plannetjes voor dan. Morgen om zeven uur bij de stadspoort. Weer een dagje dichterbij!

Spritz biertje en vergeet de KOFFIE ☕️ 👍🏻 Weer prachtige foto's met een wonderschone natuur . Rome Olga is coming ❣️❣️ 🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

Marij 2017-07-22 14:50:10

Hoera,eind in zicht. TOPPERTJE.

Mieke 2017-07-22 18:27:26

Olga, wat heb ik een respect voor je... vandaag zijn wij aangekomen in Treviso, in de buurt van Venetië, om door te reizen naar de Dolomieten. Het was 32 graden toen wij van de ene bus naar de andere liepen, ongeveer een half uur, maar wat was het heet! En dan te bedenken dat jij dit al weken doet in deze temperaturen.... wat een prestatie! Geniet van je aankomst in Rome...