Fred&Frida

Italië, Piacenza

Deze ochtend ben ik vergezeld door Fred&Frida, een Noor en zijn trouwe hondje. Vijf dagen wandelen ze stukjes van deze route, de rest gaat met trein of bus want het is te heet voor het beestje. Echter deze morgen was een feestje! We mochten met de speedboot een stuk over de Po, een historisch onderdeel van Via Francigena en ik liet me maar wat graag koelblazen op het water. Aan de overzijde volgde een serieuze administratie, met een dikke stempel in mijn paspoort en een gedegen uitleg over de aangepaste route.

Vanwege een tijdelijke sluiting van de brug loopt het pad door de momenteel opgedroogde rivierbedding. Met een soort van fotopuzzel werd ik door het landschap geloodst. Extra spelelement was dat de foto's zijn geknipt in het voorjaar en ik, eind juni, met weelderige plantengroei had te maken waardoor belangrijke richtpunten uit het zicht ontrokken waren. Uitgeput ben ik op de beste van vijf bedden neergestreken op mijn kamer welke geheel gedecoreerd is in de stijl Vergane-Glorie. Maar hij is goedkoop, hartje centrum en geschikt voor twee nachten. Morgen vakantie!

Fijne vakantie!

Dorperveld 2017-06-24 15:07:05

Ga er dan ook maar van genieten ,heb je echt wel verdiend! Je hebt weer een paar fantastische reisverslagen op papier gezet,was weer genieten en mooie foto's.

Mieke 2017-06-24 23:17:29

Ach, die goeie, ouwe Danilo.