Siena

Italië, Siena

Siena, wat een wondermooie stad! Vanochtend dacht ik nog snel de etappe af te werken, rondje door de stad en mooi nog een paar kilometer door. Maar zoals vaker bepaalde de dag anders. Liep met Vincent op, een Leeuwarder die opweg is naar Jerusalem. Ben ik al lekker aan het aftellen, zit hij net op de helft. We hadden het naar onze zin en besloten de langere weg te nemen. En daar stond Nina, een Deense, die graag door de tunnel wou, maar niet alleen. Dat bouwwerk is gegraven om water af te voeren om de malaria uit te roeien, ergens in 1765. Hij was ook gemakeerd als Francigena en bracht ons 2.1km verder weer in de buitenlucht, totaal de verkeerde kant op.

Maar niet getreurd, met onze telefoontjes hebben we toch nog redelijk snel een nieuwe route bepaald en Siena bereikt. Tegelijkertijd was door al deze omwegen ook de keuze om in de stad te blijven al voor me genomen. En wat een fijn besluit! Heb genoten van de prachtige straten en gebouwen, maar zeker de gemoedelijke sfeer hier.

Mijn overnachting kwam weer van een van de lijstjes die ik gaandeweg bij de diverse overnachtingsplaatsen heb verzameld of gefotografeerd. Mijn reisgids is zo achterhaald dat ie al tot onder in de tas weggezakt is en zonder gaat net zo gemakkelijk. Alles wijst zich vanzelf. Deze keer dus naar de nieuwe herberg in hartje stad, 50 stappen van de Dom vandaan. A-locatie!

Siena. Die komt op mijn wensen lijst. :-)

Sandra 2017-07-13 00:35:25

Ha,Olga. In De blauwe steen kwam ik erachter dat je allang onderweg was. Ik ga je nu volgen je bent al ver gevorderd knap hoor! Geniet ze en toch voorzichtig zijn! Heel veel groetjes. Martina.

Martina Elesen 2017-07-13 10:12:09

Wow Olga, je wordt met de dag bruiner!