Rustdagje

Italië, Carrara

Dagje niks!! Althans, dagje geen vooruitgang richting Rome. De priester had over zijn hart gestreken en ik mocht een nachtje extra blijven. In dit soort onderkomens kun je eigenlijk maar één nachtje verblijven, dan moet je weer je biezen pakken. Maar vragen kan natuurlijk altijd!

Zit aan de voet van de marmervoorraad van Carrara. Het spierwitte gesteente waar Michelangelo zijn beelden al uit tevoorschijn toverde. Omdat het maandag is kon ik de wandeling naar het marmermuseum overslaan, maar daar kwam ik pas achter toen ik voor de gesloten deur stond. Niet dat ik het marmer nu misgelopen ben hoor, alles is hier marmer. Vrachtwagens rijden de brokken rond, hele industrieterreinen staan er mee vol. Maar ook de straatnaambordjes, 'amsterdammertjes', standbeelden en zelfs het trottoir. Hartstikke vies en spekglad als het nat is, maar daags na de oplevering was het vast prachtig...

De middag heb ik op het strand doorgebracht. Zo'n typisch Italiaanse. Volgebouwd met restaurants waar je een kleedruimte kunt huren, het nummer corresponderend met de parasol waaronder jouw ligbedjes staan. Echt gezellig zou ik het niet willen noemen, maar wat was het lekker om met de voetjes in de zee te staan!!

Mooi hè, die witte sokjes?

Albert 2017-07-03 17:15:28

Hoi Olga, Wat heerlijk zo aan de zee. Je komt zo echt overal. Succes nog met je tocht. Leuk om zo te volgen. Je hebt ook hele mooie foto's gemaakt. Gr Wendy

Wendy Bonants 2017-07-03 18:01:32

Wat een geweldige verhalen,foto's en landschappen. Heel veel respect. Geniet ze nog en wandel ze nog. SUCCES. 👍

Olga 2017-07-03 19:42:20

buonasera Olga, vandaag heb je tijdens jou rustdag alweer het 50 ste 📍 geprikt van je schitterende wandeltocht! Heb je al een uitgever gezocht om het reisboek in de handel te brengen? Leuk om als ''n soort van kleine vlieg op je schouder mee te mogen reizen. Veel plezier nog en wellicht kom je onderweg nog' 'n mooie ⛳ tegen als 🍒 op de 🍰. 😊 Ciao, Henk

Henk 2017-07-03 20:15:48

Heb twee keer naar de foto's moeten kijken. Inderdaad, een heuse vakantie. Als ik het iemand gun... En dan toch nog de courage voor een verslag met een knipoog. Lieve groet, Ria

Ria 2017-07-04 09:13:12

Lieve Olga, Geweldig, hele diepe buiging voor jou😃😃 Wat heerlijk even een dagje rust. Sterkte, liefs Estherxxx

Esther kouwenberg 2017-07-04 09:52:37

Olga wat een prachtvrouw ben jij toch zo al die fietstochten en nu deze voetreis een woord petje af voor jou. Veeel succes

Marlene raijmakers 2017-07-04 21:24:00

Lekker weken in de zee. En wat voel je een grote afstand tot de toerist hè, als pelgrim.