Efficiënt

Zweden, Jämtland County

Een efficiënte dag, dat kan ik wel stellen. Het is nu zes uur, ik heb gegeten en gedronken en lig in mijn tent. Dat had voor mij allemaal nog niet gehoeven, maar de meute ###-vliegjes maakte me horendol.

De weg was ook efficiënt vandaag, 22 km over de grote weg. Fijn, nee. Hard aan de voeten en opletten voor auto’s. Is er een maar? Jazeker. Omdat je niet hoeft op te letten waar je loopt kan je rondkijken en opmerken dat enkel de berk nog de familie loofbomen vertegenwoordigd, al worden ze hier ook wat knoestiger. En diverse sparren en dennen vullen het bos aan.

De route is de fjäll ingetrokken, de hooglanden. Daar waar de rendieren leven en de sneeuw nog op de bergflanken ligt. Ook groeit hier het veenpluis, dat leuke plantje waar je niet met droge schoenen bij kan komen…

Toen ik om half 3 het hostel rechts liet liggen, had besloten lekker buiten te slapen nu het nog steeds droog was, begon de zoektocht naar een geschikt plekje. Nou, dat was nog wat. Was al over de helft van de volgende etappe, korte wel, en nog steeds grote weg. Plan C; eerst eten en dan maar verder, was al afgestoft toen ik op dit strandje terecht kwam. Iets te dicht bij de grote weg, daarom zag ik ‘t ook, maar een 5-sterren uitzicht.

En daar zit ik nu in mijn tentje. Met een klein aantal vliegjes aan de binnenkant van ‘t gaas. Maar dìe houden zich gedeisd, weten wat er te gebeuren staat zometeen. Héél efficiënt.

Morgen Noorwegen!

Wel een prachtig plekje! 😍

Marlie 2023-07-03 18:27:58

Ik neem mijn petje voor jou af ,zo avontuurlijk en mooi en dat helemaal alleen. Ik kijk uit naar de volgende etappe

Marlene Raijmakers 2023-07-03 19:34:43

Die vliegjes moeten uitkijken want.....BENG En ik hoop dat het lopen over de grote weg minder wordt en je meer leuke paadjes gaat krijgen. Ik heb in NL altijd een pesthekel aan asfaltwegen om over te wandelen

Marleen 2023-07-03 19:39:49

Ohhh Olga Joe mooi zijn de foto’s; de ram, de huizen en de natuur ❣️☀️ We duimen voor een mooi vervolg want je verhalen zijn super 🎩

Marij 2023-07-03 20:26:57

Succes met de vliegjes! Of kan ik de vliegjes beter succes wensen met jou ;). En lekker genieten van dat 5 sterren uitzicht!!

Yvonne 2023-07-03 22:12:26

Wat weer prachtige foto's en dan moet het mooie Noorwegen nog komen. Nog heel veel plezier gewenst en blijf opkijken...