Angelo

Italië, Lombardia

Het begint te wennen, het landschap, de temperatuur, het vroege opstaan. Ben tegenwoordig om 6 uur aan de wandel om tegen te middag te arriveren en een siësta te houden. Bevalt me prima!

Vandaag logeer ik bij Angelo en zijn 15 jongens. Allemaal kleine crimineeltjes of hun problemen met drugs die de kans krijgen hier te resetten en straks andere keuzes te maken. Sommige zijn echt vriendelijk, behulpzaam en belangstellend, andere laten bij mij toch een andere indruk achter als ik het zo mag omschrijven. Twee jaar mag hij hier verblijven, of hij had voor de gevangenis kunnen kiezen, zei hij. Ze runnen de toko, verzorgen de ezels, geiten en andere dieren en houden hun eigen moestuin op orde. Wassen, koken en alle andere taken zijn ook onderling verdeeld.

Oh, en dat mannetje met het fietsje, dat is Carlo. Hij struint de wegen af op zoek naar pelgrims. Voorziet ze van een stempel in hun paspoort, button voor op de tas en een oorkonde dat je onderweg echt door Tromello bent gekomen. Vervolgens verlaat je onder zijn begeleiding het dorpje en word je met een grote glimlach uitgezwaaid. Heerlijk!

Hoi Olga, Leuk om je verslagen te lezen. Was erg benieuwd hoe het je verging maar zo te lezen gaat het prima! Heel veel succes!

Ron Vergoossen 2017-06-19 18:31:13

Ha die stoere Olga! Ik was door een beetje drukte achterop geraakt met lezen. Nu vakantie dus ben er eens lekker voor gaan zitten. Prachtige foto's en erg vermakelijk geschreven verslagen! Heel goed hoe je dat doet! en die ontspanning in je hoofd! toch de serotonine en dopamine (die twee schatjes waren het toch?) aangemaakt! Heel fijn om te lezen dat het goed gaat en ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n 'hulpactie' je niet in de kouwe kleren gaat zitten! Fijn dat de wandelman weer fit is en jij je ook goed voelt! Ik heb bewondering voor je, ben een beetje bang dat ik uit zounkomen op heel veel dubbele voetsporen en 3000 km op de teller haha. Top! Ga zo lekker door met grenzen verleggen en genieten! X Marielle

Marielle 2017-06-20 17:12:14

Ach, Carlo heeft na zeven jaar nog steeds dezelfde fiets. Fantastische man hè.