Reünie

Italië, Lucca

Lucca, daar ging de wandeling naar toe. De stad van Pucinni, en dat willen ze hier maar wat graag weten. Toevallig vandaag waren er overal uitvoeringen van zijn werk in de stad. Dat geeft nog eens een extra laagje glazuur op deze toch al prachtige sfeervolle straatjes.

Was Petra gisteravond weer terug op mijn pad gekomen, liepen we vandaag net voor het eten Shigetto, onze Japanner, weer tegen het lijf. We waren elkaar al een paar dagen uit het oog verloren, maar dat stukje verleden tijd werd met de maaltijd weer bijgehaald. Mijn pelgrimspaspoort bewijst trouwens ook goede diensten, de kerken die entree heffen wuiven je door met dit document in de hand. Maar beter nog, het gaf me een bed in het gebouw van het rode kruis, midden in stadshartje Lucca. Donativo.

Donativo is een onderkomen dat een vrijwillige bijdrage verwacht, je doneert naar vermogen. Voor een bed is de ongeschreven regel een euro of 10, een maaltijd erbij verhoogt dat naar €15. En nee, de kwaliteit van je matras is daarbij niet maatgevend. In plaats daarvan krijgt je de waardering voor je eigen bed thuis cadeau, gratis en voor niks!

Hahaha. Je schrijft zo grappig! Je krijgt de waardering voor je eigen bed gratis en voor niks. Geweldig zeg! echt helemaal voor niks? Ik ben weer even aan het bijlezen. Genieten. En jij ook zo te zien. Bewondering voor je hoor! Mijn advies: gewoon doorgaan :)