Schaap

Verenigd Koninkrijk, Grasmere

Borrowdale naar Grasmere, 11km. Easypeasy zou je denken. Ben toch mooi dikke 7 uur van de straat geweest! Onder de noemer ‘walk’ valt hier alle manieren van voortbewegen waarbij ‘ons wandelen’ bijna niet voorkomt. Ik ben naar boven geklommen, met de nodige pauzes die steevast met een prachtig uitzicht opgeleukt werden. Met handen en voeten naar de kam geklauterd. Rollende en struikelend weer het dal in. Maar elke keer wanneer je ‘eerst stoppen dan kijken’ je ogen van je pad losmaakt kijk je op naar honderd kleuren groen. En wit en zwart.

Hier word je als het zwarte schaap geboren en gaandeweg word je witter. Er loopt dan ook steeds 1 zwarte bij 1 witte, en wanneer ze te ver bijelkaar vandaan raken blaat het zich weer bijeen. En er zijn trouwens ook tusseninners, die zijn grijs. Die ontdek je wanneer je geconcentreerd naar beneden wandelt en er staat ineens een rots op. Weet niet wie uiteindelijk harder schrok!

Wil je trouwens effe rusten op een heerlijk zonnig plekje, beetje beschut van de wind. Daar waar die schapenkeutels liggen is ‘the place to be’, zij kennen die locaties alsof ze er thuis zijn.

Engeland is zo mooi. Wij genieten elke keer weer van als we er zijn. Geniet er maar van. 👍

Olga 2019-07-16 23:24:21

Mooi Olga. zo enorm herkenbaar. En, gelukkig dat het jou ook gebeurt: langzaam aan over een pokkeneindje. Dus úúren onderweg. Maar wat een genot in zo'n mooi gebied. Enjoy!

Albert 2019-07-17 10:25:42

Wat een prachtige foto's Olga ! Als ik dat zie, krijg ik toch weer de kriebels....

Carla 2019-07-17 11:13:38

Wat een mooie foto’s van een mooie streek. Nog heel veel wandelplezier Olga! Groetjes

Mieke 2019-07-17 14:56:23

Mooie uitzichten. Fijn dat het zo helder is. Ach joh, en die bergen vallen uiteindelijk ook allemaal wel mee hoor.

Everdiene 2019-07-17 17:46:30

Hi Olga, wat geweldig om op deze manier weer wat van je te horen, lezen, kijken, lachen. Veel succes, plezier en inspiratie de komende tijd. Ik blijf je vanuit hier volgen!

Judith Peters 2019-07-17 19:30:16

Wat een mooie plaatjes. Prachtig landschap. Hier wordt je blij van. Deze voeg ik toe aan mijn Bucket-list.

Jacqueline 2019-07-17 21:08:47

Wat een prachtig landschap! Ziet er vriendelijk uit,

Mieke 2019-07-18 21:21:14

Oh ik lig altijd weer in een enorme scheur om jouw leuke verhaaltjes!! Echt geweldig! En lieve hemel wat is het er mooi idd.... Al die moeite iig niet voor niks!