Groen, zal ik maar zeggen.

Nederland, Swalmen

Dit was een lang groen stuk, een heeeel lang groen stuk. Om saai en inspiratieloos maar niet meteen in de mond te nemen, want wellicht kom ik dan straks in Noord Frankrijk superlatieven te kort. Groen lang dus. Na uren helemaal alleen in het bos te zijn en geen kip gezien te hebben moest ik toch echt wel hoognodig. Tas op het bankje en ik nonchalant slechts een paar passen daar achter gehurkt. Wie verwacht er dan ook totaal uit het niets de lokale mountainbike-vereniging. Hoi, hoi, hi, goedemorgen, hoi, hallo...

Om niemand te kort te doen; zodra je Swalmen binnenwandelt wordt dit deel van het Pieterpad wel weer mooi hoor. En wanneer je op de Markt arriveert en Henk ontvangt je met open armen om je naar Mieke te rijden die haar fantastische shaslik-recept voor jou heeft gekookt, dan wordt het een top-pieterpad-etappe!

Ha ha ha, dat plassen in de vrije natuur heb ik ook altijd een bijzonder avontuur gevonden. Gaat steeds makkelijker hoor. Op het laatst doe je het gewoon midden op de weg.