Groen

Frankrijk, Sémeries

Vandaag, tegen elven, reed ik op een prachtige brede weg, slingerend en golvend door het gouden landschap. Goud omdat net het koren gemaaid is, de zon het stro oplichtte en donkerblauwe wolken de achtergrond kleurden. En toen begon de race…

In mijn grootste verzet maalde ik met krachtige slagen de maximale snelheid uit mijn lijf, links van mij zette de wolken de aanval in. Het asfalt bleef nog droog, maar ik hoorde de wind al door de maisbladeren blazen. Het zou er om houden!

100 meter voor het dorp werd ik getikt. De regen won, tot op het vel. De eerste carport in beeld heeft me de rest van de bui dekking gegeven. Was een mooie race!

De rest van de dag zwierde ik door de groene velden. Mooie wegen, hoge heggen en oude bomen met bladeren vanaf koehoogte. Opvallend zijn hier de rode bakstenen huizen in de verder stille dorpen. En wanneer ik m’n trappers stilhoud, muisstil.

Je bent ongeveer op de helft van je reis; blijf genieten, van alles wat je tegenkomt. Groetjes

Joost Jansen 2021-08-16 19:08:31

Weer een mooie dag beleefd.Je foto’s zijn weer prachtig!! Op naar het volgende avontuur!! Groetjes

Mieke 2021-08-16 19:42:21

Wauw!!!! Wat een mooie foto’s. Deze beleving heb jij weer heel mooi weten te vangen. Fijne tocht nog verder. Groetjes Karin

Karin 2021-08-16 22:04:41

Ik ben het met Karin eens ! Een genot om je verslagen te lezen !