Hemelwater

Frankrijk, Bar-sur-Aube

Vandaag heb ik dan eindelijk mijn regenkleding mogen testen, want daar was ie, de regen. En niet zo flauw ook! Dus de grote poncho over mij en mijn rugzak heen en stappen maar. In de reflectie van de ruiten of dodehoekspiegels lijk ik meer op een gebocheld gedrocht dan op een wandelaar. Het voelt echter alsof ik een kleine mobiele sauna om me heen hebt gedrapeerd. Of in een warme douche sta waarbij het douchegordijn me steeds wil omhelzen.

Maar de natuur hier lijkt het geweldig te vinden. Het koren is zomaar weer 10cm hoger geworden, het koolzaad is door zijn bloemetjes heengegroeid waardoor het geel wordt vervangen door zachtgroen en opeens staat de berm vol met nieuwe bloemetjes. Hopelijk houden ze het een paar dagen vol, kan ik ook weer vooruit.

nou, wat een geluk, na 4 weken voor het eerst de regenkleding aan!! de foto's blijven prachtig. Geniet er nog van!

Hanneke Marsman 2017-05-21 11:10:34

Als het maar niet te vaak is, dan kun je ok genieten van de regen. Eh, dat klinkt wel een beetje raar denk ik.