Binnendoor

Italië, Sutri

Gistermiddag tijdens onze lunch in Viterbo kwamen Marianne, Gerbrand en ik er achter dat er een kortere weg naar Rome bestaat. Ineens begon de stal sterker te ruiken en was het plan snel gesmeed. Om 6 uur zouden we vertrekken en onze eigen route naar Sutri lopen, daarmee Vetralla links laten liggen en zo met 26km een hele etappe overslaan. Tof!

Onze weg bleek al voorbereid te zijn en de naam Via Francigena variante Chimini te heten, dus ook nu leidden de merktekens de weg. Een mooie maar flinke klim, 550 hoogtemeters, door het bos langs het meer (waar we enkel een glimp van konden opvangen) bracht ons naar een Italiaans stadje met een middeleeuwse wijk. 30km later streken we moe maar voldaan neer op het terras van Sutri. We did it!

Mijn bed heb ik gevonden in het huis waarvan de zuster van het Carmelieten klooster me de sleutel gaf. Ik heb een kamer helemaal alleen voor mezelf en dus kon ik zo lang ik wou onder de koude douche...

Ben er bijna! Het aantal etappes is nu op een hand met drie vingers te tellen.

Wauw...je bent er bijna....ik begin het ook beetje spannend te vinden. Stiekem op je schouder mee gereisd😉. Knappe prestatie mooie verslagen en super foto's. Nog een paar dagen dus....ik ga je verhaaltjes missen...scces en geniet van die laatste loodjes...tot in Merselo weer😁

Rianne 2017-07-20 22:14:12

Bijna... spannend!!! Echt super leuke verhaaltjes. Ik benieuwd naar de koffie serie. Geniet er nog even van. Hilde

Hilde 2017-07-21 07:12:27

Knap hoor!

Ronald Lijster 2017-07-21 07:21:05

Wow echt super knap hoe je het allemaal doet hoor!! En al bijna op je eindbestemming! Wat is die tijd voorbijgevlogen! Heel veel plezier nog de laatste dagen! Je bent een topper!!

Yvonne H 2017-07-21 08:43:58

Knap van je Olga! Ook ik ga je verhalen missen! Geniet nog van je laatste kilometers! Groetjes vanuit België

Christel 2017-07-21 08:47:25

Ooit op paarden gereden. Nou, als die de stal ruiken... hou je dan maar vast. Pluspuntje: je hebt van die stal weer een mooi verhaal gemaakt, inclusief de langdurige koude douche. Minpuntje: wat zal ik je verhaaltjes gaan missen... ze getuigen van een spetterende levenskracht. Ciao Olga

Ria 2017-07-21 08:52:26

Nog even,... wat heerlijk een top prestatie. Tot gauw, liefs esther💋💋💋

Esther 2017-07-21 09:03:40

My God wat een PRESTATIE ❣️Ik ben nu al aan het afkicken 😇Zal je reisverslagen missen. Lieve lieve Olga geniet van je laatste stukje voor je het weet ben je weer thuis 😉

Marij 2017-07-21 09:50:11

De finish komt nu wel erg dichtbij. Heel veel plezier nog tijdens die laatste etappes. Houdt de energie vast. Die heb je straks ook nodig tijdens het 'afkikken'. Niet iedereen zal je begrijpen als je over je tocht praat. Maar wat een herinneringen. Dank alvast voor je geweldige verhaaltjes: inspirerend!

Albert 2017-07-21 14:50:47

Albert heeft gelijk. Niet iedereen zal je begrijpen. En JIJ raakt niet uitgepraat, terwijl anderen wel een keer klaar zijn met je verhaal. Kom naar de jaarlijkse dag in november van Pelgrimswegen naar Rome en je bent onder gelijk gestemden. Voor nu alle plezier de laatste dagen. Ik zeg gewoon nog een keer: buon cammino.