Het zout op de patatten

Spanje, Andalucía

Onze Duitse vriendin is al voor dag en dauw weg richting Portugal om de gaan paragliden en wandelen. Wij gaan de tegenovergestelde weg. Op de circunvalación van Granada krijgen we een prachtig beeld op de stad en de Sierra Nevada, met de besneeuwde drieduizenders. De weg naar het oosten curvet door rode gesteenten, we merken zelfs grotwoningen op: huizen uitgehouwen in de rotsen. De begoede burgers zetten er blijkbaar een mooie witgekalkte muur voor, de gewone huisjes gaan qua camouflage op in de berg!
In een Mercadona slaan we proviand in en de zoektocht naar een middagpauzeplek eindigt in dit bestofte landschap op een toekomstige stationsparking. Een vertrekpunt van wandelingen eindigde op een hof met twee blaffende honden, de grindweg vulde ons al met de nodige twijfel. Rechtsomkeer dus!
Deze streek rond Lorca lijkt de laatste weken geen druppel water gehad te hebben, zo droog en dor en bestoft alles erbij ligt.
Die eerste indruk van de provincie Murcia maakt ons niet echt bij! Verderop komt er weer meer groen, sinaasappelplantages kleuren even de randen van de weg!
Ons gps-doel is een zoutmeer bij Torrevieja dat een rozige gloed zou hebben, je weet wel mineralen en microklimaat!
We vinden we een parkeerplaats waar we gaan overnachten.
Een bar vlakbij serveert best lekkere sangria!
En eten!
En koffie!
De uitbater blijkt een Italiaanse Belg die een restaurant had in Dilbeek en dan hier aanbelandde.
Als het hier zo warm blijft, moeten we onze shorts zelfs terug opgraven! En waar hadden we die zonnemelk ook alweer verloren gelegd?

Heel mooi lieve buren geniet er maar van

Roger& Lydia 2024-03-12 20:46:42

Totaal andere foto's maar zeer leuk! Tegen de blauwe hemel een horizonlijn van besneeuwde bergtoppen, gekleurd water en afgetekende rietpluimen. Tof jullie in echte vakantiemodus te zien met de lach op het gezicht, de zonnebril op de neus en de sangria binnen handbereik. Nala geniet er zichtbaar ook van. En moet er geen zand euuuh... zout zijn? I love it!

Godelieve 2024-03-13 00:00:43

Heerlijk om jullie zo te zien stralen !

Veerle 2024-03-13 08:24:22

ik ben blij dat jullie het goede weer te pakken hebben , dat geeft minder was en dat is altijd en pluspunt ,en dat het mooier is voor de foto's is dan weer een meevaller voor ons ! Dus zoek die factor 50 en smeren maar

Rita en Paul 2024-03-13 09:18:14

Dat ziet er allemaal goed uit hé, dat geluk, die vrijheid, ...Te weten dat 4 jaar geleden we met zen allen niet meer uit ons kot mochten bij de start van de lockdown

Agnes 2024-03-13 13:31:54

Weer een leuke dag en wat een weer!