Voor ècht nu!

Duitsland, Bad Wimpfen

Tijdens onze ochtendwandeling naar de bakker passeren we het gymnasium... Ik moet bekennen dat mijn pas vertraagt, mijn gedachten heel even naar die leerlingen afdwalen, de leraarskamer lonkt. Heel even, dus!
Nala heeft weer haar portie geurtjes kunnen snuiven. Wij hebben weeral stappen geteld!
Gazet bij ontbijt, grootste croissant ever en dan begint het te regenen! Sorry, alle voorstellen, tips, vragen en 'klachten' ten spijt, nu rijden we naar huis!!!
Als we beslissen om voordelig te tanken naast de snelweg, dwalen we uiteindelijk af naar Boppard am Rhein, een stadje dat ik me herinner uit ons handboek Duits en van de camping van onze, jawel, huwelijksreis! Fruitjes langs de Rijn en nog een ijsje van de Italiaan! We maken kennis met een historische figuur uit Boppard, Schnuggel Elsje. Deze dame baatte een snoepwinkel uit en was dus de lieveling van de kinderen. Als er ne kleine met zeer weinig phenning bij haar kwam, zei ze: 'Daar maken we geen zakje voor vuil, steek je hand uit!' En dan legde ze zomaar drie verschillende snoepjes in de begerige handjes. In 2001 kreeg Elsje blijvende erkenning met een bronzen beeldje.
Om onze contractbreuk qua data goed te maken hebben we toch nog een paar verzoeken ingewilligd: voor Danny en Magda een sequoia en op vraag van Dirk een ommetje via Lego(land)!
Wij respecteren de rust- en rijtijden nauwgezet en trakteren onszelf nog op een cappuccino. De Big Mac wordt gedeletet wegens de extreme gebruiksonvriendelijke bestelmodule. Wij zijn nu toch niet de eerste de beste digibeten? Soit, beter zo, de goede smaken van fijne landen niet verprutsen!
Er wacht onszelf trouwens ook serieus afkickwerk na de was en de kuis: niet meer in bed klimmen, niet op onze kant en volgens afspraak naar keuken of badkamer, niet hoeven luisteren naar gesnurk of dromen van Nala!
We zijn heel tevreden over de prestaties van onze Floribus. Hier en daar zijn er wel gebruiksporen achtergebleven van de Griekse wegen en de smalle, overgroeide paden. Het zij zo!
Hopelijk zijn de 11 regeringen ons dankbaar voor de sponsoring via péage en accijnzen en laten ze verdere fanmail achterwege! Als er iets is, waar we beleidvoerders kunnen tippen dan is het een grote roep naar eenvormigheid! Zelfs binnen één land slaagt men er niet in om (verkeers)reglementering uniform te maken. Ook het digitaliseren en informatiseren en videocontroleren heeft ons inziens zijn gevarenzone bereikt. Het dient niet meer voor onze veiligheid, maar belemmert stilaan onze vrijheid ... Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen!
Tijdens de evaluatie gisteren - die grote pint en dat wit wijntje - klonk ook bij ons grote tevredenheid en dankbaarheid. We hebben dat goed gedaan! We voelen ons als team bevestigd en gesterkt, brengen evenwicht. Veel te veel kilometers en veel voorbij gereden, maar dat was het opzet van deze reis: het zotte idee om Pieter en Jenifer te bezoeken op Samos. Een nieuwe, grote trip staat zeker nog op ons verlanglijstje, maar dan met focus op één land of streek en minder road!
En nu, Nala weer naar school: hopelijk heeft het afstandsonderwijs goed gedaan. Op alle trappen hebben we 'touch' geoefend: een basisvaardigheid om zonder accidenten agility te doen!
Wij gaan weer onze andere hobby's oppakken, onze tuin soigneren en onze sociale contacten verlevendigen.
Van ons digitaal verslag laten we een papieren boek drukken om in de zetel tijdens de lange winteravonden ons avontuur terug te beleven.
7 153 km op de teller! 56 km gemiddeld, 120 uren gereden.
En hierbij ... Merci voor het volgen, voor de leuke reacties, wij gaan verder met mooie herinneringen maken en dankbaar zijn!

Het was fijn om mee te mogen genieten van jullie reis. Geniet nu maar na van alle mooie herinneringen...

Veerle 2022-10-18 20:43:44

Moeke vroeg daarnet wanneer jullie weer thuis waren en alsof jullie het wisten maken jullie de post. Ik heb gezegd dat ze morgen moet bellen, want ze wilt jullie nu rust gunnen 😉. Dank je wel voor de mooie verslagen en de reis te delen. Welkom thuis in het natte België!

Pieter en moeke 2022-10-18 20:59:32

I like it. Welcome back

Dirk 2022-10-18 22:07:23

we vinden het spijtig maar toch , welkom terug op de Geshaa !!! dank je wel om mee te mogen genieten van jullie reis , het was elke dag een aangenaam ontspannen momentje een tas koffie in de hand ...

Rita en Paul 2022-10-18 22:28:29

Prachtige sequoia en wekenlang prachtie verslagen van een prachtig avontuur. welkom terug op de Geshaa zoals Rita en Paul zeggen ....

danny 2022-10-18 22:42:28

Bedankt dat ik een klein stukske mocht meehoppen met jullie en Nala...Welkom thuus! Grietjes van ons Wim&Cili

Cili 2022-10-18 23:06:32

Het was fijn om jullie avonturen te volgen.

Ilse 2022-10-18 23:08:26

Jullie hebben een fantastische reis achter de rug. Bedankt dat ik mee mocht genieten van de leuke, boeiende en leerrijke verhalen. De mooie foto's waren iets om naar uit te kijken. Een goede terugreis!

Greet 2022-10-18 23:18:29

Dat was het dan. Mooi en boeiend. Bedankt om jullie belevenissen telkens weer in een mooie tekst, geïllustreerd met fijne foto's, door te sturen. Tot de volgende!

Godelieve 2022-10-19 00:05:50

Een fantastisch team zijn jullie. Maar dat wisten we al langer, hé! Geniet van het thuis zijn!

Carine 2022-10-19 00:46:05

De ochtend en/of avond aan mijn keukentafel zal er anders uitzien door het gemis aan jullie boeiende reisverhalen: avontuurlijk, leerrijk, Nala, de foto's. Blij dat jullie weerveilig thuis zijn en uitkijken naar een bijpraatavond. Merci.

Rita 2022-10-19 08:51:47

Welkom terug ! Wat een avontuur met alles op en aan twas leuk om een beetje mee te reizen met jullie met de leuke Verslagje en foto's

Gerda witters 2022-10-19 08:59:49

Dikke proficiat om dit leuke avontuur tot een goed einde te brengen. Fijn teamwerk - je mag er trots op zijn. Bedankt dat we hiervan mee mochten genieten. Tot een volgende keer? Groetjes - zeker ook aan Nala (hét hoofdpersonage)!

Cyriel en Lieve 2022-10-19 20:14:19

Dikke dankjewel voor deze mooie reis waarbij wij op afstand mee mochten genieten. Jullie zijn een topteam en het zou zo een reisdocu kunnen zijn voor tv. Spannend en verrassend elke dag opnieuw.

Chris en Jos 2022-10-19 23:10:20

bedankt bedankt dat we mochten meegenieten

Eddy 2022-10-20 20:33:05

DAG IMELDA EN PAUL VEEL DANK VOOR DE VERSLAGEN VAN JULLIE LAATSTE TRIP IN PLAATS VAN ELKE DAG EEN VERSLAG TE LEZN HEB IK ZE "OPGESPAARD". EN DAN GEDURENDE EEN GANSE DAG IN ééN RUK" GELEZEN. EEN BEETJE ZOALS EEN GOED BOEK WAARIN JE ONDERGEDOMPELD WORDT EN KAN WEGDROMEN. IK HOOP DAT JULLIE NOG VELE DEUGDDOENDE REIZEN KUNNEN MAKEN MET DE BIJKOMENDE MOOIE VERSLAGEN EN FOTO'S. VAN HARTE EN VELE GROETEN VANUIT MIJN "VAKANTIEHUISJE" : GASTHUISBERG