Blue-Z

Griekenland, Municipal Unit of Marathokabos

Midden in de nacht arriveert Blue met haar gevolg. Voor Nala een verwarrend moment: Blue in mijn territorium? Na een eerste onwennig grommetje hossen ze al snel enthousiast rond. Dan is het tijd voor de mensen om terug te gaan slapen, met de respectievelijke borders!
Ontbijt met vier, zes nu, gezellig!
En dan tijd voor klussen, bezoek aan een haventje, koffie en bijbabbelen waar in België te weinig tijd voor is!
De honden gedragen zich als echte klein mannen: van alle speeltjes is dat van de ander het allerleukste, rennen, pakkertje spelen. Ons Nala ontdekt dat over muurtjes springen niet altijd een goed idee is. Ons ongeleid projectiel heeft de gewoonte aangenomen om blindelings hindernissen te nemen. Tot nu toe kwam dit altijd goed, doch toen ze vanmiddag bij een muurtje domweg doorsprong, kwam ze aan de andere kant acht trappen lager terecht ... Gelukkig liep ze geen zichtbare schade op, maar vanwege de kras op haar ego, was ze wel een halfuurtje erg kalm. Beetje veel geschrokken dus!
Na de middag lezen we of vangen het symbool van Athene (= de uil)! Dat is een wijs besluit na een lange reis! Die vakantiemodus begint te 'werken'!
We laten ons weer eens overweldigen door de schitterende Griekse keuken en omdat het gezond is, mag het gerust veel zijn ook! Big fish, makreel, lam, rijst en groenten, halloumi en saganaki, moussaka ... Mmmm!

Hmm, wil ik ook wel eens proeven!

Greet 2022-09-27 22:10:34

De kloosterbezoeken zijn gepasseerd. Heerlijke pizza, moussaka en zo meer, zijn nu jullie deel.

Godelieve 2022-09-27 22:33:39

met de stappenteller die deze vakantie al serieus mogen werken heeft kan dit lekker eten maar smaken ,ik zou zo willen mee eten !!!

Rita en Paul 2022-09-27 23:58:59

Precies nog lekker warm daar !!!

Guido 2022-09-28 07:13:43

Puur genieten van al dat moois en hopelijk voelt Nala zich goed na haar tuimeling.