Naar Boiry-Notre-Dame

Frankrijk, Boiry-Notre-Dame

Zalige nacht na overwinning van Fransen ondanks ambetante Fransman in de bar!
Quote van de campinguitbaatster deze morgen: 'L'alcool ne favorise pas les gens!' En net onderweg nog een wijsheid: 'Que le coq chante ou non, le jour se lève.'
Onze camping kostte de volle 5,5 euro inclusief een halve fles melk.
De beklimmingen volgen mekaar op, we hebben onze 14 standen van de Rohloff ondertussen allemaal nodig gehad. We kwamen ook een Nederlands koppel tegen die een deel van de frontlijn omgekeerd aan het fietsen waren. Ze waarschuwden ons dat er nog heel wat paadjes op onze weg zouden liggen ... Wij maakten hen er op attent dat er in Frankrijk veel stopborden staan en dat er nauwkeurig op wordt toegezien dat je ook werkelijk stopt. Een patrouille van de gendarmerie deed de moeite om ons dat even in te peperen. Een verwittigd man (met vrouw) ... Weer prachtige monumenten gepasseerd. Kerkhoven in the middle of nowhere maar ook Notre Dame de Lorette, een beklijvende site met kerk, monument en gedenkmuur boven een heuvel. 580 000 namen, alfabetisch geordend, ongeacht rang, stand, nationaliteit, allemaal slachtoffers.
Met 60km en 420hm vonden we het welletjes. Ondertussen meer dan 200 km over een soms geaccidenteerd parcours, dat voel je met die zware belading. We zitten op een fijne camping en we hebben ons laten verleiden om niét te koken. Het ontvangstcomite was geweldig: twee eendenfamilies zijn onze laatste broodkruimels komen aftroggelen!
Aangezien het buffetformule betrof in het restaurant, wist Paul al dat hij 'subiet' teveel gegeten ging hebben en ja hoor! :-)
Er is hier wifi dus er worden nu wel foto's meegeleverd!

Terwijl jullie genieten, hebben wij zondag, hest met, bij moeder roza gestaan. zo ist leven.

louis d p 2016-07-04 21:58:54

Leuk om jullie te kunnen volgen! Benieuwd naar meer. Genieten maar!

Tim en Sofie 2016-07-04 22:06:46

Hej mooie verhalen. Ik wens jullie nog veel. Geluk

gerda 2016-07-04 22:28:14

Geniet van je vakantie!!!

jan vdb 2016-07-04 22:39:20

Wij zijn met zen 3 de mooie foto's aan het bekijken, dus met Rita en Agnes. Moedige mannen zijn jullie. Doe zo voort. Top man en top vrouw! Wat een avontuur! Tot gauw

moeke 2016-07-05 15:46:18

Amai, zo zwaar gepakt en gezakt op avontuur . Knap

Chris 2016-07-05 17:52:52

Euh. En wij maar werken. Koken voor een bende jeugd. Trouwens ik dacht dat de tekst van Paul was :-)

Hans 2016-07-05 20:40:32

Paul en imelda geniet van jullie vakantie