Extra time

Portugal, Gouveia

Stil en donker, was de nacht.
Eenvoudig, rustig, puur is het leven hier... Lionel zei gisteren nog dat hier geen ratrace heerst, dat tijd en beleving belangrijk zijn bij reizen. Zo komt het dat de 4G het hier heel kalmaan doet, de foto's van gisteren bleven hangen. Die gaan ondertussen doorgestuurd zijn, ga dus nog even terug voor de prentjes, mocht je ze gemist hebben.
Vanmorgen hangt er een mysterieuze mist over onze 975 meter hoog gelegen camping... Geen zonsopgang te zien.
Als we naar de receptie, annex zitkamer-bar gaan om af te rekenen, belanden we met koffie en chocolademelk in de zeteltjes bij een Nederlands koppel. Bij Ineke vindt Nala knuffels en aaitjes na weer een blafserenade van Mafarrico! Soms moet die van ons wat assertiever worden! De kleine energiebom duldt geen ander dier in zijn territorium! Zelfs enkele hondjes en een uil in een videoclip op tv moeten het ontgelden! Na een bolwassing van Lionel vat hij weer post op de zetelleuning midden van de bar!
Tegen de middag rijden we door de dichte mist naar het dal! Gelukkig zie je de weg op het scherm van de GPS!
Geleidelijk komt de zon door de wolken en kleurt de hemel blauw. We rijden door mooie landschappen en langs een prachtige vallei ingesneden door de Rio Mondego, de rivier die door Coimbra stroomt. Rond twee uur melden we ons bij de camping municipal aldaar. Eigenlijk willen we de stad bezoeken, maar we moeten ook dringend nog eens de was doen. Aangezien de receptioniste afraadt om te voet naar het centrum te wandelen, zouden we met een taxi kunnen gaan. Maar dat zien we niet direct zitten en we kiezen voor een rust/wasdag! Na bij twee weken op trot mogen we ook even 'niks doen'. Het is immers schrikkeldag!
Coimbra zien we dan morgen wel, we zoeken dan wel een parkeerplek dichter bij het centrum. Hopelijk blijft het dan ook nog droog. Voor een deel van de was moesten we nog beroep doen op de techniek, want ondanks zon en wind, was een bui ons te snel af.
Lezen, slapen !

Het zijn dezer dagen wel echt Nala chronicles. We hebben nu pas het verslag van gisteren gelezen en eigenlijk maakt zij het hele verhaal. En wat voor een avontuurlijk verhaal! Als dieren in nesten zitten is de dierenliefhebbende mens toch niet ver weg... Vandaag had Nala weer alle vertroeteling alleen voor zich, dus vandaag voor haar ook weer een hoogdag! De wind speelt in de was en aan die was zal nog werk zijn... ...het weer, de was, het werk, de wind en weer gaan slapen.

Godelieve 2024-03-01 00:08:13

Het is altijd uitkijken naar jullie avonturen! 🤩

Annelien 2024-03-01 07:13:37

ook een rustdag kan aangenaam zijn , wasje plasje, op de camping rustig even op adem komen , Nala nog eens extra verwennen . Het leven kan mooi zijn ook voor een lieve hond...

Rita en Paul 2024-03-01 08:58:53

Extra time - dat scoort ook!