Kaap de Goede Hoop

Zuid-Afrika, Cape Town

Na een weldoende nachtrust beuken de golven ons wakker. Het ontbijt wordt ons bereid door drie servants ... zo vriendelijk, behulpzaam! Yoghurt met versgesneden fruit, ei met spek en tomaat, ... een goede start voor onze dag rond de Kaap. We vertrekken via Houtbaai, waar enkele pelsrobben gewillig poseren voor de foto. Via de mooie Chapman's Peak drive rijden we naar Simon's Town, Boulders Beach met de pinguïns. Overal hangen waarschuwingen dat je de Baboons (bavianen) niet mag voederen, maar we krijgen zelfs geen gelegenheid om onze gehoorzaamheid te tonen. Geleidelijk zakken de wolken nog dieper en er vallen ook enkele lichte buien. Bij de Kaap wandelen we tegen beter weten in naar de lighthouse, maar alleen het geluid van de golven verraadt onze positie ... gieten doet het hier!
Bij wegenwerken zetten ze hier geen lichten, maar met tien (!) werkkrachten wordt de klus geklaard: een paar seingevers met rode vlag kondigen de werken aan en dan draait een persoon de borden van 'stop' naar 'ry go'. Afstompend werk? Allicht, maar ze zijn bezig en wuiven vriendelijk.
Na de giftshop, onze eerste, rijden we weer noordwaarts. Een wandeling door de duinen, nog eens de prachtige, kronkelende route naar Houtbaai en op zoek naar The Godfather, een visrestaurant, sushibar in Camps Bay. Weer een voltreffer! Je maakt een selectie uit twintig soorten vis en die worden dan bereid en geserveerd met frieten, rijst en groenten. Uitmuntend! En weer zoveel vriendelijkheid!

Horen daar geen foto's bij? Of is het enkel om jaloers te maken. Ik zal me eens rap klaar maken om te vertrekken sé.

H & H 2018-08-12 23:19:09

Goe vertrokken. Lekker eten Genieten. Super

Louis D.P. 2018-08-13 08:48:52

Amai,pure nature

Louis D P 2018-08-13 08:51:40

Knap, en nu hopen op iets droger en warmer weer en dan wordt alles een feest. Genieten maar.

Chris 2018-08-13 10:05:45

Hallo fietsers, een mooie fietstocht gewenst. Monique heeft eind jaren negentig daar ook geweest. Vooral genieten van de mooie natuur en de Afrikaanse mentaliteit. Niets moet, alles mag. Groetjes vanuit Bredene

Bosmans Marc 2018-08-13 12:07:50

Heb vandaag pas mijn mail open gedaan , dit zijn leukere mails dan die hopen reclame !!! Wat een droomreis , wat een mooie natuur , het zal weer plezant zijn om dagelijks jullie avonturen te volgen !

Rita en Paul 2018-08-13 17:51:27

amaai!!! en dat is het begin van een droomvakantie nog maar. Benieuwd naar meer

Jan 2018-08-13 18:38:53

Alvast een leuke start van de reis. Ook in het glas :-))

Greet 2018-08-13 21:09:33

ziet er allemaal dik ok uit! geniet van de reis, van de natuur en van elkaar!