Karlovassi

Griekenland, Municipal Unit of Karlovasi

We leren genieten van het ontbijt!
Tegen de middag rijden we naar Karlovassi en via via komen we bij bejaarde wijnbouwers, olijfboeren, imkers, fruitboeren, souma-stokers, kennissen van Pieter en Liliane. Enkele maanden geleden gingen ze hier mee druiven plukken. Als blijkt dat vader Jannis van begin 80 moeite heeft met lezen en bovendien een aaneengelijmde leesbril heeft, leen ik mijn 'plus twee' uit. De man is door het dolle heen! De bril is nu van hem; bij Delhaize en de apotheek liggen bij ons nog tientallen leesbrillen, maar de dankbare, gulle lach van de man is prijsloos!
We mogen mee genieten van de zelfgestookte souma, de zoete dessertwijn, honing en we krijgen nog druifjes mee ook! Het ene valt al meer in de smaak dan het andere!
In de supermarkt vullen we onze stock terug aan: ik zoek 'Griekse' yoghurt, maar het is hier allemaal Griekse yoghurt!!! (flauw grapje !)
In de buurt van Karlovassi wandelen we langs een riviertje richting waterval. Tijdens onze vakantie in 2010 legden we dat traject door het water af met enkele would-be-canyoning deeltjes om de Potami-waterfalls te bereiken. In grote delen van de waterloop is nu geen druppel water te bespeuren, de bedding is kurkdroog. Het is leuk stappen, de hondjes vinden het reuze en ons Nala slaagt er weer maar eens in om haar poten nat te maken!
In de namiddag gaat Paul met schoonbroer de omgeving verkennen in de buggy! Dat ding heeft blijkbaar niet de minste moeite met de steile, 'onberijdbare' bergpaadjes!
Ik loop met Liliane en de honden naar het strand, deze keer via de minder stekelige route! De dames spelen enthousiast tikkertje, lopeloop en wijzen de weg terug.
En dan is het weer tijd voor lekker eten! Ik proef een geweldige combinatie van eggplant met tomaatjes, fijne groentjes, kruiden en yoghurt. Verder is de vis met saffraansaus helemaal topkwaliteit!

Heerlijk om jullie te zien genieten! Veel liefs

Veerle 2022-09-29 08:26:20

Wat klinkt dit alles relaxed , schattig en culinair intens aangenaam! Wat een fantastisch avontuurtje 😎🌞

Cili 2022-09-29 10:09:47

Hoe leuk om dit allemaal te mogen beleven.

Greet 2022-09-29 10:52:13

wat een vakantie, wat is dat zalig ,genieten genieten en nog eens genieten, zalig ! en wij genieten mee ....

Rita en Paul 2022-09-29 11:02:03

Mooi avontuur en authentieke griekse belevenis. Heel leuk!

De Blue-Z crew 2022-09-29 11:06:44

Het water komt me in de mond! Hoe gezond is dat eten! Gaan jullie wel graag naar huis komen?

Godelieve 2022-09-29 13:06:36

goet bezig doe zoo voorts heel goedt