Hakuna Matata

Zuid-Afrika, Sundays River Valley Local Municipality

De Zuid-Afrikanen vinden de winter hier ongemeen streng, wij slapen in een tent en dankzij extra seuzeke is dat best te doen. Wij eten buiten op ons terras, met zicht op the wildlife, T-bone met rijst.
Vanmorgen kwamen de vervet monkeys al meteen goede morgen wensen, ttz kijken of er niks te pikken viel, echte deugnieten.
We zijn tot half vier constant op ronde geweest in het park en konden een prachtige groep Afrikaanse buffels gadeslaan, hele troepen olifanten, van ver en dichtbij, ontelbare kudu's in alle maten, een yellow mongoose en nog een koppeltje dat over straat racete! Ontelbare warthogs, poemba's, indrukwekkende hoektanden, naarstig gravend. We hebben een leopard tortoise gezien, zomaar naast de weg en ook een op the picnic area, maar dat telt niet echt mee. Verder zijn we op de weg een aantal keer gestopt om mestkevers, flightless dung beetles te mijden. Je mag ze niet doodrijden en daarom mag je ook niet door de hopen olifantenshit rijden, alsof je dat express zou doen! Verder is het een plezier om de prachtige vogels te zoeken. Een black-heated heron, een double collared sunbird, nog wat weavers en ... Wie een dier als eerste ziet krijgt punten, afhankelijk van de zeldzaamheid. Paul heeft met de schildpad (4) en vooral de mestkever (8) zijn voorsprong wel veilig gesteld!
De kat- en hondachtigen blinken wel uit in onzichtbaarheid. Maar morgenvroeg gaan we op pad als de poorten opengaan naar een punt waar we een dode zebra troffen, alleen nog maar een paar zwarte vogels op post, dier was nog helemaal intact. Daar zou toch een hyena op af moeten komen?
In onze kast ontbrak een wijnglas. Het meisje van de roomservice beloofde om het op onze terrastafel te zetten ... Bij thuiskomst stond het er, maar de monkeys waren weer op ronde en pardoes, de wildebrassen hebben het op de grond gekeild. Een buur vertelde dat ze zelfs heet vlees van de braai komen pikken ... De deugnieten!

lijkt me een prachtige reis !! Geniet ervan

guido 2018-08-19 19:36:36

Zo fijn om te lezen en zo’n mooie foto’s! Ik geniet mee vanuit de zetel! Geniet er nog van! X

Annelien 2018-08-19 19:37:11

Prachtige foto's en verhalen. We leven mee. Prachtig

L.d.p. 2018-08-19 20:07:49

Ik kan er maar niet genoeg van krijgen: de boeiende verhalen, de prachtige foto's, jullie avontuur!! wat zal ik het spijtig vinden als jullie reis er op zit. 't is nu elke dag reikhalzend uitkijken naar alweer een uitgebreid verslag! "baie dankie dat ons mag geniet!!!"