Camper on board

Griekenland, Patras

Weer eens uitgeslapen (luisteren naar je lichaam en inwendige klok) en dan hebben we op ons gemak ontbeten en de afwas van gisteren gedaan. Denen op de camping waren gisteren ook uitgeregend tijdens hun bezoek aan het oude Olympia en wat erger was: ze hadden hun donsdeken te luchten gelegd op de campingstoelen ... Het was een koude nacht geweest! Toevallig nemen ze dezelfde ferry als wij, benieuwd of we hen straks nog zien! Zij hadden een stoel gereserveerd, dus ander dek dan wij waarschijnlijk en duurder. We zullen zien welke formule best is!
De rit naar Patras verloopt vandaag over supergoede wegen en we blijven voor de verandering op tijdschema! Bij een Picnic-keten houden we halt voor een spie pizza en cappuccino. Voor de overtocht nemen we een 'smoske' mee, want koken mag niet (geen gas gebruiken). We arriveren ruim op tijd in de haven, checken in, wandelen nog wat en gaan dan aanschuiven. De controle op zowel papieren als mensensmokkel hebben we aan geen enkele grens zo indrukwekkend geweten. Elk nummerke, elke naam werd gedubbelchecked en alle deuren moesten open. Wij en de hond uit de auto en met pillichten in elke vierkante centimeter op zoek naar ... Zelfs het deurtje van de gasflessen moest open. We zagen vrachtwagens waar met ladder, man en hond werd gecontroleerd.
Onze Floribus staat nu op een soort halfopen tussendek, we hebben elektriciteit en zolang het licht is en zo rustig en zonnig, schieten we wortel op een buitendeel! Cappuccino dabei, life is beautiful!
Nala heeft weeral fans, een Duitse dame gebruikt onze hond om haar man te overtuigen dat zo'n dier ook rustig, lief en kalm kan zijn! Hij tuurt over de haven, nog te zeer onder de indruk van de Griekse stratiers!
Als de avond valt, trekken we ons - met speciale garage-pas - terug in de camper. Nala kijkt onbevangen door de grote open kijkgaten en wij smullen onze fruitjes en een half smoske. Het lawaai valt hier super goed mee. Een avondwandeling leert ons dat het dek maar voor een kleine helft vol staat!
En dan (20.30 u.), is het tijd om gaan te 'lezen'!

Fijne reis gewenst! Tijd om het volgende land te exploreren. We kijken er naar uit.

Pieter en Jenifer 2022-10-06 19:53:23

zo rustig hebben we het nog niet ervaren... heerlijk hé

Godelieve 2022-10-06 21:14:16

wat een leven wat een vakantie , en hoe fijn dat Nala er mee mag van genieten , zalig !!!

Rita en Paul 2022-10-07 10:08:19

Mooi, wel vervelend , maar begrijpelijk ,dat ze controleren ! Verder gewoon maar weer genieten!