In het spoor van Wim en Maaike

Kroatië, Općina Pakoštane

Vanmorgen wachtten we met opstaan tot het stopte met regenen! De beken stroomden weer over de camping. Bij de sanitaire blok had iedereen zijn verhaal over de storm van gisteren: zo was er een Nederlands koppeltje wiens tent redelijk beschadigd was en ze vonden het erg koud. Wij konden ook ons donske goed gebruiken. Op de paden lagen overal nog puin en takken, er waren overal stukken aarde weggespoeld en bij het wegrijden van de camping zagen we nog een heel stuk grasveld bedekt met een ijs(hagel)laag!
Het was vrij rustig rijden, bijna geen vrachtwagens. Wat een mooie route! De wolken omhulden de bergtoppen. We daalden naar Zadar, ons eerste gezicht op de Adriatische Zee. We volgden de kustweg zuidwaarts. Schoon! In Zadar ligt een gigantisch cruiseschip voor anker. Verderop wisselen eenvoudige strandjes, campings en vakantiedorpen elkaar af. Op een parking van een restaurant hangt een varken aan het spit, maar nog te vroeg voor middageten! Bij een stalletje kopen we nog een potje 'med' (honing) wegens voorraad thuis vergeten!
Wij rijden naar de camping bij Vransko Jazero. Wie de Columbus volgde, herinnert zich misschien de uitzending met Maaike Cafmeyer, waar ze gingen vogels spotten bij een meer, awel dat is hier!
Eerst moeten we even het huishouden doen: de was in de machine doen, poetsen, bed uitschudden, was ophangen ... Terwijl de natuur het verdere werk doet, warm en wind, wandelen we naar het meer! Voor we er goed en wel erg in hebben, is onze mascotte aan te zwemmen. Ze schrikt zelf een beetje, want opeens lijkt ze vastgezogen in het slib! Wij zien een plakkerig, grijzige stinker weer bovenkomen! Dan maar in een proper stukje gericht zwemmen! Gelukkig vindt ze dit geen straf, ze amuseert zich te pletter! Voilà, terug gewoon natte hond!
We wandelen naar de uitkijkhutten langs de oever en eindelijk mag onze 'tele' nog eens uit zijn kot!
Wat een fascinerende, rustgevende taferelen!
Terug 'thuis' is de was droog, de soep snel klaar en eindigen we deze mooie, rustige dag bij kaarslicht en volle maan!

en zo eindigden jullie dan in Hotel Romantiek....

Godelieve Verheyen 2022-09-11 21:52:15

Een storm op vakantie nooit aangenaam maar het is weeral voorbij en maak er het beste van nog veel plezier

Haemels verschoren 2022-09-11 22:01:03

Voila 01:21u : reisverslag gelezen. Nu kan ik weer gerust en voldaan gaan slapen.

Dirk 2022-09-12 01:23:05

Dat is echt genieten en rust

Chris 2022-09-12 07:45:53

weer ver keert doe zoo voort een goede rijs moeke

ech 2022-09-12 11:18:27

Weer heel mooie foto's. Ik geniet mee. En Nala, wat een schat.

Rita 2022-09-12 12:51:44

Wat een fijn reisverhaal. Ik heb een heel goede vriendin in Split . An Vranckx . Als je daar ook passeert en hulp nodig hebt. Laat het me weten . An gaat met veel plezier jullie verder helpen.

Linda verreth 2022-09-12 20:58:30

En weten dat het er een paar weken geleden nog heel heet was. Nala geniet er wel van.